نقش رنگ و نور در دکوراسیون خانه های کوچک

انتظار هر فرد از خانه‌‌ای که در آن زندگی می‌کند، برطرف‌کردن نیازهای روحی و روانی‌ست؛ نیازهایی مثل حس امنیت و آرامش. به‌طور‌کلی می‌توان گفت منزل می‌تواند مکانی باشد که در آن میزان استرس، نگرانی‌های روزمره و ناراحتی‌های شما به حداقل خود می‌رسند؛ پس باید این حس خوب به نحوی در محیط خانه‌ شما شکل گیرد و دکور مهم‌ترین عامل در القای این حس به شماست. اگر منزل شما کوچک است و در آپارتمانی نقلی زیست می‌کنید نگران نباشید، با تغییر متناسب دکوراسیون Decoration داخلی منزل کوچک می‌توان خانه را چشم‌نوازتر کرد.
اگر منزل شما متراژ کمی دارد اصلاً نگران دکوراسیون منزل کوچک خود نباشید؛ زیرا امروزه طراحان داخلی روش‌های متعددی را برای یک چیدمان زیبا پیش روی شما قرار داده‌اند. می‌توانید با این روش‌ها منزل متراژ‌پایین خود را به بهترین نحو دکور کنید تا بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه کند.

استفاده از سبک مینیمالیسم

اولین راهی که برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک به شما توصیه می‌شود پیروی از سبک مینیمالیسم یا ساده‌گرایی است. این سبک از اروپا نشئت می‌گیرد و این مکتب از هر‌گونه پیچیدگی و بزرگ‌نمایی اضافی دوری می‌کند.

شما می‌توانید با انتخاب وسایل ظریف‌تر و ساده‌تر، فضای خالی بیشتری در خانه به وجود بیاورید تا منزل شما بزرگ‌تر به نظر بیاید. همچنین به شما توصیه می‌شود از خرید وسایل اضافی خودداری کنید و وسایل غیر‌کاربردی خود را به انباری انتقال دهید تا فضای بزرگ‌تری به وجود آید؛ زیرا هرچقدر کف‌پوش خانه بیشتر دیده شود، حس بهتری به بیننده القا می‌شود.

تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ از مهم‌ترینِ عامل‌ها در ‌دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما به حساب می‌آید. رنگ دیوارها و وسایل منزل شما می‌تواند تأثیر بسزایی از‌لحاظ روحی و روانی روی افراد داشته باشد. استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما می‌تواند باعث شود که خانه‌ بزرگ‌تر، دلبازتر و تمیزتر به نظر بیاید و با به‌کارگیری از رنگ‌های یکسان و ایجاد هماهنگی در اجزا، خانه‌ شما جادارتر به نظر خواهد رسید.

رنگ‌های سرد خانه را بزرگ‌تر و رنگ‌های گرم خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از رنگ‌های گرم (مثل قرمز یا نارنجی) باعث نزدیک‌تر به‌نظر‌آمدن دیوارها و کوچک‌تر به‌نظر‌آمدن خانه می‌شود؛ پس سعی کنیم از این دسته رنگ‌ها کمتر در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود استفاده کنیم، زیرا رنگ‌های سرد (مثل آبی) خانه را عریض‌تر جلوه می‌دهند.

تأثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل

نورپردازی می‌تواند تأثیر بسزایی در بزرگ‌ نشان‌دادن خانه‌ شما و جلوه‌ بیشتر وسایل‌های چیده‌شده در خانه داشته باشد. بدین منظور هر چقدر خانه‌ شما روشن‌تر باشد، قطعاً بزرگ‌تر هم به نظر می‌آید؛ پس به شما توصیه می‌شود از پرده‌های نازک‌تر استفاده کنید و روزها پرده‌ها را کنار بزنید تا نور بیشتری در خانه بتابد؛ زیرا تأثیر نور طبیعی بیشتر از نور مصنوعی است.

همچنین برای ساعت‌هایی که هوا تاریک‌تر می‌شود یا در روزهای ابری که آسمان گرفته است، از لامپ‌های پر‌نور استفاده کنید. نورپردازی باعث تقویت جوانب مثبت و کم‌رنگ‌شدن جلوه‌های نازیبا در خانه‌ شما می‌شود و تاثیر روانی بسزایی بر دید شما از فضای داخلی دارد.

نصب آینه‌های دیواری

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما توصیه می‌شود، نصب آینه‌ به دیوار است. شما می‌توانید این آینه‌ها را روی دیوار، روبروی پنجره یا مکان‌هایی که نورپردازی در آنجا بیشتر است نصب کنید تا بازتاب نور باعث بزرگ‌تر به‌نظر‌آمدن خانه‌ شما شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟