مراحل تمیز کردن یخچال

از سطل و سینی استفاده کنید تا یخچال مرتب تری داشته باشید.سینی های قابل جا به جایی را درآورید و به خوبی تمام آلودگی های آن را پاک کنید. فقط کافیست آن را داخل سینک انداخته و یا به ماشین ظرفشویی خود بسپارید. سطل ها هم می توانند در مرتب نگه داشتن وسایلی که می خواهید کنار یکدیگر باشند به شما کمک کنند.

مواد غذایی باقی مانده را راحت تر نگه دارید.با کمک چسب کاغذی و یک روان نویس، تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را دسته بندی نمایید. با این کار می توانید به راحتی از هر مواد غذایی در زمانی که قابل استفاده است، بهره بگیرید.

از سطل و سینی در نگهداری مواد داخل یخچال کمک بگیرید.دمای یخچال را به گونه ای تنظیم کنید که مواد غذایی تازه تر بمانند.درها و طبقات بالای یخچال، گرم ترین قسمت های آن، طبقات میانی دارای ثابت ترین دما و طبقات پایینی نیز سردترین قسمت های یخچال هستند. کشوهای یخچال هم معمولا نوعی تناسب و دمای کنترل شده تری دارند که می تواند در تازه تر نگه داشتن میوه و سبزیجات در مدت بیشتری به شما کمک کنند.

کشوهای یخچال هم معمولا نوعی تناسب و دمای کنترل شده تری دارند.

چه چیزی را در کجا نگه داریم:

طبقات بالا: غذاهای باقی مانده، اسنک ها و نوشیدنی ها

طبقات میانی: تخم مرغ، لبنیات و مواد گوشتی

طبقات پایینی: گوشت خام و ماهی

کشوهایی با رطوبت بالا: سبزیجات تازه

کشوهایی با رطوبت پایین تر: میوه های تازه

در: کره، پنیر تازه، آب میوه ای طبیعی و داروهای گیاهی

سعی کنید همه مواد را در جای خودشان نگهداری کنید

چگونه مواد غذایی را آماده کنیم:

• زمانی که از فروشگاه به خانه بر می گردید، مواد غذایی را شستشو دهید تا در زمانی که فرصت ندارید، کار خود را جلو انداخته باشید. با توجه به اینکه رطوبت مانده در میوه و سبزیجات باعث پلاسیدن و کهنه شدن آنها می شود، قبل از قرار دادن آنها در یخچال، از خشک شدن کاملشان اطمینان پیدا کنید.

• در مجموع دقت کنید که بعد از شستشوی فلفل دلمه ای، هویج و کرفس های خود، خشک شوند تا بتوانید آنها را درون یخچال بگذارید.

• کاهوهای تازه ای را که شستشو می دهید را به آرامی در حوله قرار داده و بعد از اینکه کمی خشک شد، آنها را درون زیپ کیف و یا ظروف بزرگ نگهداری غذا قرار داده و در یخچال بگذارید.

• اگر می خواهید سبزیجات و یا میوه های خود را خرد کنید، از ظروف بسته بندی شده غذا استفاده کرده و میوه و سبزیجات خرد شده خود را درون آنها قرار دهید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟