پرچم‌دار صلح در خانه شما

انتخاب محل مناسب برای نگهداری از گلدان زنبق صلح
این گیاه بومی مناطق گرمسیری و مرطوب جنگل‌های بارانی است. بنابراین در تمام طول سال نمی‌توان آن را بیرون از خانه نگهداری کرد. اما در داخل خانه که معمولاً محیط گرم و مرطوب فراهم است، می‌توان آن را پرورش داد. گلدان زنبق صلح را باید نزدیک (اما نه مستقیماً کنار) پنجره در یکی از اتاق‌های گرم خانه نگاه دارید تا نور غیرمستقیم کافی را دریافت کند.
گیاه اپارتمانی
پنجره‌های شمالی یا غربی بهترین گزینه هستند، زیرا نور غیر مستقیم را در تمام طول روز به گیاه می‌رسانند. هیچ گاه گیاه را در معرض هوای سرد و یا نور زیاد قرار ندهید. با توجه به اقلیم محل زندگی‌تان می‌توانید در بخشی از سال این گیاه را در خارج از خانه، مثلاً یک پاسیوی سایه‎دار نگهداری کنید. اگر در منطقه گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، می‌توانید در تمام طول سال گیاه را بیرون از خانه نگاه دارید.
آبیاری گیاه زنبق صلح
باید این گیاه را با دقت آبیاری کنید. فقط تنها وقتی که خاک گلدان خشک شده است، مقدار کافی آب به آن بدهید تا خاک مرطوب شود، اما طوری به آن آب ندهید که بر روی سطح خاک باقی بماند. کمبود آب باعث می‌شود که گیاه خشک شده و بمیرد. در حالی که آبیاری بیش از حد باعث عارضه‌ای به نام پوسیدن ریشه می‌شود، که می‌تواند برای گیاه کشنده باشد. بهترین موقع برای آبیاری یک بار در هفته است، اما حتی در فواصل بیشتر هم امکان پذیر است. فقط وقتی نشانه‌های پژمردگی را در گیاه مشاهده کردید، بدانید که کمبود آب آن را آزار می‌دهد.
علاوه بر آبیاری باید چند بار در هفته با اسپری آب، رطوبت کافی برای گیاه را ایجاد کنید. در فصل تابستان این عمل باید در فواصل کوتاه‌تری انجام گیرد.
گیاه اپارتمانی
رسیدگی به گیاه زنبق صلح
هرگونه برگ ناسالم را از گیاه جدا کنید. این گیاه به هرس مرتب نیاز ندارد، اما اگر هرگاه برگ یا ساقه خشک شده و تغییر رنگ داده دیده شد، آن را جدا کنید، انرژی گیاه برای اعضای مرده، تلف نخواهد شد. از قیچی تمیز و تیز استفاده کرده و قسمت پلاسیده را تا نزدیک خاک ببرید. اگر با وجود مراقبت‌ها و آبیاری کافی، بیش از حالت عادی مجبور به هرس کردن گیاه‌تان شدید، بدانید که مشکل از جای دیگر، مثلاً ریشه گیاه است.
این گیاه به غیر از آب و نور غیرمستقیم به کوددهی زیادی نیاز ندارد. اما اگر اصرار به استفاده از کودها و مواد مکمل مغذی دارید، در به کار بردن آنها زیاده‌روی نکنید. وجود گل‌های سبزرنگ، نشانه زیاده‌روی شما در کوددهی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

گیاه اپارتمانی

کدخبر: 302803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟