مدارسی که برای گچ و ماژیک دست به دامن خانواده‌ها می‌شوند

رکنا اجتماعی: سینا نوری معلم منطقه محروم دلفان در رابطه با چالش‌ها و مشکلات تدریس در این منطقه به خبرنگار مهر گفت: معلم‌ها همیشه خود را با کارمندان دیگر ارگان‌ها مقایسه می‌کنند و این تبعیض امکاناتی که وجود دارد، آن‌ها را همیشه آزار می‌دهد و بی‌انگیزه می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی مدارس دلفان حتی ابتدایی‌ترین امکانات تدریس را هم ندارند، ادامه داد: مدیران مدارس برای تهیه گچ و ماژیک هم به بهانه‌های مختلف از خانوادها کمک می‌گیرند.

‌این معلم منطقه محروم، اضافه کرد: هنوز بعضی از روستاها، مدارس درست و حسابی ندارند و بچه‌ها در کانکس با وسایل گرمایشی خطرناک درس می‌خوانند.

نوری همچنین به کم‌سوادی معلمان در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: برخی از نیروهایی که به‌کار گرفته می‌شوند سواد لازم برای تدریس را ندارند و در برخی از آن‌ مدارس نیروهای سرباز یا نهضتی به کار گرفته می شوند.

وی تاکید کرد: اغلب این افراد نه مقدمات فنون تدریس و روانشناسی تدریس را می‌دانند و نه حتی علم آن را دارند و نباید اینگونه باشد که فقط کلاس‌ها برگزار شود.

این دانشجوی دکتری به معوقات پرداخت نشده معلمان و کارکنان مدرسه منطقه محروم دلفان هم اشاره کرد و مدعی شد: زمانی که برای دریافت مابقی حقوق سه سال گذشته‌ام که پرداخت نشده بود به اداره کل استان مراجعه کردم، تهدید شدم.

نوری اظهار کرد: بیشتر از یکسال است که اضافه کار هیچ یک از کارکنان اداری دلفان را پرداخت نکرده اند و همچنین بیشتر از یک سال و دو سه ماه است که حق‌الزحمه امتحانات را نیز نداده‌اند.

وی اضافه کرد: برای مراقبت از امتحان‌ها به‌جای معلم، مدیر و معاونان مدرسه می‌ایستند و به معلم می‌گویند به جای مراقبت برای امتحانات کاغذ تهیه کنید.

نوری در پایان گفت: آموزش و پرورش باید برای برقراری عدالت آموزشی در کشور و بازنماندن دانش آموزان مناطق محروم و روستایی از جرگه تحصیل، توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشد، توجهی که از سطح همایش‌ها خارج شده و در عرصه عمل ملموس باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 302748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟