جزئیات خاکسپاری «اکبر عالمی» اعلام شد

به گزارش رکنا ، اکبر عالمی، منتقد و مستندساز که بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهر) در اثر ابتلا به کرونا درگذشت، فردا عصر و با حضور اعضای خانواده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده خواهد شد.

اردشیر عالمی فرزند اکبر عالمی ضمن تشکر از پیام های تسلیتی که برای درگذشت پدرش ارسال شده است، اعلام کرد: مراسم تشییع و تدفین اکبر عالمی، فردا بعدازظهر (چهارشنبه، ۲۳ مهر) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران و فقط با حضور اعضای خانواده وی برگزار خواهد شد.

اکبر عالمی (متولد ۱۸ تیر ۱۳۲۴ در اهواز) مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان است. او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده ‌است.

وی مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند. عالمی یک ایرانی عاشق میهن بود که تجلی این عشق در زندگی و تصمیمات شخصی و تحصیلات و دغدغه‌مندی‌هایش تجلی یافته است.

چنانچه وی به رغم تحصیل در انگلستان و کسب مدرک دکتری سینما از این کشور به ایران بازگشت و در تا پایان عمر درگیر پیگیری این دغدغه‌ها بود. همزمان با برگزاری جشن تصویر سال ۸ اسفند ۱۳۹۳ در خانهٔ هنرمندان ایران طی مراسمی، از یک عمر تلاش اکبر عالمی در عرصهٔ عکاسی و سینما تجلیل شد و از این استاد دانشگاه به عنوان معمار کلمه با دانشی چندوجهی یاد شد.

این مستندساز و مدرس سینما ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹برای ساخت یک مستند راهی بیمارستانی شد و با وجود رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، او و سه همکار دیگرش همگی به کرونا مبتلا شدند. با تشدیدشدن بیماری‌اش پس از ابتلا به کرونا، همچنان در بیمارستان بستری شد و با دستگاه تنفس می‌کرد. سرانجام بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهر، دامن از جامه خاکی برکشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟