هنرمند و فعال اجتماعی برای کادر درمان در روزهای کرونایی نقاشی کشید+عکس

به گزارش گروه هنری رکنا، بنکسی آرتیست جنجالی و ناشناس بریتانیایی با خلق اثری جدید، نسبت به کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلستان و شاغلان عرصه بهداشت، ادای دین کرد. در این نقاشی که هم‌‌اکنون روی دیوار یکی از راهروهای بیمارستان عمومی شهر ساوت‌همپتون، آویزان شده است، پسربچه‌ای دیده می‌شود که با یک عروسک پرستار ابرقهرمان در حال بازی است. این در حالیست که در گوشه تصویر عروسک‌های بتمن و مرد عنکبوتی در سطل زباله دیده می‌شوند. پرستار کشیده در این نقاشی داری ماسک صورت و پیش‌بندی منقوش به علامت صلیب سرخ است و با دستان گشوده شده و شنلی که از پشت به هوا بلند شده، احساسی از یک ابرقهرمان در حال پرواز را به ذهن متبادر می‌کند.

یادداشتی برای کارکنان بیمارستان

بنکسی به همراه این اثر، یادداشتی برای کارکنان بیمارستان نیز فرستاده و در آن گفته است: ممنون برای همه کارهایی که انجام می‌دهید. امیدوارم این اثر با وجود سیاه و سفید بودن، کمی آن جا را روشن کند. بنا بر گفته‌های سخنگوی بنکسی، این نقاشی حدودا یک متر مربعی پس از پایان محدودیت‌های قرنطینه‌ای در انگلستان، در مکانی عمومی به نمایش در خواهد آمد و پس از آن برای فروش به نفع سرویس سلامت همگانی این کشور «NHS» به حراجی سپرده خواهد شد.

بنکسی هنرمند جنجالی انگلستان برای کادر درمان نقاشی کشید

این دومین کار بنکسی در دوران قرنطینه است. کار قبلی او یک اثر گرافیتی روی دیوار سرویس بهداشتی خانه‌اش بود که موش‌هایی را در حال بازیگوشی و خرابکاری نشان می‌داد. او با پست این اثر در شبکه‌ اجتماعی خود نوشت: همسرم از کار کردن من در خانه نفرت دارد!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟