فرهنگ روشنی کارگردان نمایش «خوابمردگی» که در بخش به علاوه فجر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود، در خصوص این نمایش به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: موضوع نمایش «خوابمردگی» به برخی مشکلات زنان همچون مسئله شک در زندگی می‌پردازد. این نمایش روایتگر داستان دو خانواده است که در آن زن به شوهر خود شک می‌کند و این شک سبب فروپاشی دو خانواده می‌شود.

روشنی با اشاره به اینکه این نمایش در فضای ابزورد و سورئال اجرا می‌شود، بیان کرد: در سال گذشته نمایش «خوابمردگی» را در تماشاخانه مهرگان به اجرا بردیم که با استقبال خوب مردم مواجه شد. همچنین این نمایش را در مهر و آبان ماه در شهر تبریز اجرا کردیم که استقبال تماشاگران فراتر از انتظار ما بود؛ قرار بود نمایش «خوابمردگی» را به مدت پنج شب در تبریز اجرا کنیم ولی به دوازده شب افزایش یافت.

کارگردان نمایش «خوابمردگی» در خصوص بازیگران این نمایش گفت: ما گروه جوانی هستیم و سال گذشته این نمایشنامه را با بازیگران خوبی در تهران اجرا کردیم. زمانی که قرار شد نمایش «خوابمردگی» در شهر تبریز اجرا شود، تصمیم گرفتیم از هنرجویان و هنرمندان تبریزی برای اجرای نمایش استفاده کنیم. این مسئله سبب بالا رفتن انگیزه هنرمندان و هنرجویان تبریزی شد و حال فرصتی برای آن‌ها فراهم شد تا نمایش «خوابمردگی» را در تهران و در جشنواره فجر اجرا کنند.

روشنی در خصوص سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: سال گذشته نیز نمایشی برای جشنواره تئاتر فجر داشتم که بدون هیچ تبلیغاتی به روی صحنه رفتیم، اما با استقبال بی نظیری روبرو شدیم و در سه شب اجرا سالن نمایش مملو از تماشاگران بود، اما فکر می‌کنم امسال اینگونه نباشد؛ زیرا حاشیه‌های این دوره از جشنواره حالتی برزخی را ایجاد کرده است.

او ادامه داد: درست است که برخی هنرمندان از اجرا در جشنواره تئاتر فجر انصراف دادند، اما فکر می‌کنم کنار کشیدن از اجرا راه درستی نیست. ما هنرمند هستیم و اگر هم اعتراضی داریم؛ باید با هنر خود آن را به گوش دیگران برسانیم.

گفتنی است سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۰ بهمن ماه به دبیری نادر برهانی مرند برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟