حجم ویدیو: 5.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

به گزارش رکنا ، در یک مراسم،‌ از سردیس هنرمندانی چون جمیله شیخی، ژاله علو، داریوش ارجمند و منوچهر اسماعیلی و تندیس دست عبدالله اسکندری رونمایی شد.

دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان تلویزیون و سینما با حضور کمال فیض‌آبادی (مدیر شهرک تلویزیونی و سینمایی ایران (علی حاتمی)، مهرداد عظیمی (رئیس مرکز تولید و فنی سیما)، داریوش ارجمند و عبدالله اسکندری در شهرک تلویزیونی و سینمایی ایران (علی حاتمی) برگزار شد.

امین حائری (قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما) در ابتدای این مراسم گفت: امروز علاوه بر رونمایی از سردیس‌های هنرمندان، افتتاح وبسایتی برای شهرک سینمایی و تلویزیونی را نیز در برنامه خود داریم.

رونمایی از تندیس جمیله شیخی

وی با بیان اینکه شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران نزدیک به ۴۰ هکتار بوده که در آینده نزدیک به ۵۰ هکتار می‌رسد، هدف از ساخت این شهرک را تولید هر چه با کیفیت‌تر فیلم‌ها و مجموعه‌های نمایشی عنوان کرد.

حائری ادامه داد: اکنون در این شهرک بیش از ۲۶ هزار دست لباس، بیش از ۱۳ هزار قطعه آکسسوار صحنه و نزدیک به ۸ هزار قطعه فنی موجود است که وبسایت طراحی شده‌اش کمک می‌کند تا دوستان به اطلاعات شهرک دسترسی داشته باشند. علاوه بر این نزدیک به ۱۸ لوکیشین در شهرک موجود است.

رونمایی از تندیس ژاله علو

وی افزود: به نوعی تعدد امکانات، مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده که این وبسایت مشکل را حل کرده و متقاضیان می‌توانند در خواست خود را از طریق آن ثبت کنند. علاوه بر این، در بخش گردشگری نیز به شدت به کمک ما می‌آید. چراکه در طی ایام سال بازدیدکننده‌های بسیاری داریم که نیاز است اطلاعات به صورت به روز در اختیار آنها قرار گیرد که با وبسایت این اتفاق ایجاد خواهد شد.

در ادامه از وبسایت شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران رونمایی شد.

مهرداد عظیمی (رئیس مرکز تولید و فنی سیما) در ادامه این نشست گفت: مهم‌ترین سرمایه ما در سازمان صدا و سیما نیروی انسانی است. مراقبت از سرمایه‌هایی همچون منوچهر اسماعیلی وظیفه اصلی ماست؛ اساتیدی که در ساخت مجموعه‌های نمایشی برای سازمان زحمت کشیده و امروز از گنجینه‌های ما به شمار می‌آیند.

رونمایی از تندیس داریوش ارجمند

وی ادامه داد: نگهداشت شهرک سینمایی تکلیفی برای ماست. امروز ضعف‌هایی در آن وجود دارد که امیدوارم با برطرف کردن‌شان سبب تولید هر چه با کیفیت‌تر مجموعه‌های نمایشی شویم.

در ادامه مراسم از داریوش ارجمند؛ منوچهر اسماعیلی و عبدالله اسکندری و ژاله علو با رونمایی از سردیس‌‌هایشان تقدیر به عمل آمد.

البته ژاله علو به دلیل کسالت نتوانسته بود در این مراسم حضور برساند؛ همچنین در این نشست از جمیله شیخی نیز یاد شد.

عبدالله اسکندری در ادامه مراسم بیان کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایم برآورده شد؛ از زمان کلنگ زدن این شهرک با علی حاتمی بودم و واقعا از اینکه به نام دیگری بود ناراحت بودم. گاهی آدم افتخار می‌کند که هم دوره برخی افراد همچون داریوش ارجمند و منوچهر اسماعیلی است. به عنوان عضوی کوچک از خانواده هنر، برای حفظ این شهرک سپاسگذارم.

در پایان با رونمایی از سردیس جمیله شیخی، ژاله علو، داریوش ارجمند و منوچهر اسماعیلی و تندیس دست عبدالله اسکندری، از این هنرمندان تقدیر شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟