جشن تولد 90 سالگی «میکی ماوس»

90 سالگی «میکی ماوس» شخصیت معروف کارتونی در برنامه‌ای دوساعته در تلویزیون ABC با اجراهایی از هنرپیشگان معروف هالیوودی همچون «جاش گروبِن» و «مگان ترِینِر» جشن گرفته می‌شود.

در این مراسم که فردا برگزار می‌شود، بسیاری از آیتم‌های خطره‌انگیز فیلم‌های «میکی ماوس» بصورت زنده و توسط هنرپیشگان مطرح هالیوودی اجرا می‌شود که یادآور دهه‌ها خاطره نسل‌های مختلف با این انیمیشن موفق هالیوودی است.

«دان میشر» از برگزارکنندگان این مراسم می‌گوید: مهم نیست از چه نژادی باشید و رنگ پوستتان چه باشد و به چه زبانی صحبت کنید؛ مهم این است که یک شخصیت کارتونی خلق می‌شود و همه دنیا آن را دوست می‌دارند. می‌شود با خلق یک حیوان انیمیشنی محبت را نشان داد که انسان‌ها می‌توانند به هم ابراز دارند جاییکه انسان‌ها یک موش انیمیشنی را دوست می‌دارند، پس می‌توانند همنوعان واقعی خود را بسیار بیشتر دوست بدارند.

میکی‌ماوس شخصیت کارتونی و برنده جایزه اسکار که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده است. خالق این شخصیت حیوانی که یک موش است، خود «والت دیزنی» بود که نقش صدای او را نیز ابتدا خودش ایفا می‌کرد.

میکی‌ماوس سال ۱۹۲۸ خلق شد و تا سال ۱۹۴۶، والت دیزنی صدای او را درمی‌آورد. پس از دیزنی به ترتیب جیم مک‌دانلد و وین آلوین به ترتیب نقش صدای میکی ماوس را به عهده گرفتند.

این موش شبیه انسان بیشتر اوقات یک شلوارک سرخ می‌پوشد، کفش‌های زرد و دستکش‌های سفید دارد. این شخصیت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی جهان به شمار می‌رود.

اولین حضور میکی، یک حضور آزمایشی تنها بود با عنوان «دیوانه هواپیما» (Plane Crazy). در سال ۱۹۲۸ میکی در یک فیلم کوتاه به نام کشتی بخار ویلی ظهور کرد که یکی از اولین فیلم‌های ناطق بود. میکی‌ماوس در بیش از ۱۳۰ عنوان فیلم حضور داشته است از جمله کنسرت گروه The Band Concert در سال ۱۹۳۵، خیاط کوچولوی شجاع (Brave Little Tailor) در سال ۱۹۳۸، وفانتازیا در سال ۱۹۴۰. میکی‌ماوس در ابتدا در فیلم‌های کوتاه حضور یافت و سپس در فیلم‌های بلند و دراز دیده شد. ده‌ها فیلم میکی‌موس برای جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن اسکار نامزد شدند و در سال ۱۹۴۲ فیلم Lend a Paw مفتخر به دریافت جایزه اسکار شد. در سال ۱۹۷۸ میکی اولین شخصیت کارتونی‌ای بود که توانست در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود برای خود یک ستاره بگیرد.

از سال ۱۹۳۰ به بعد میکی به صورت یک شخصیت کمیک استریپ نیز معرفی شد. میکی‌موس شخصیتی بود که جایگزین اسوالد، خرگوش خوش‌شانس شد شخصیتی که توسط یک تولید کنندهٔ فیلم به نام چارلز مینتز برای استودیو دیزنی ساخته شد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟