هوشنگ گل‌مکانی روزنامه نگار با انتشار مطلبی در فضای مجازی خود به بحث داغ این روزهای فضای مجازی یعنی اختلاف میان عادل فردوسی پور و مهران مدیری پرداخته است:

«برخوردی که این روزها و ماه‌ها در فضای مجازی با عادل فردوسی‌پور و مهران مدیری می‌شود، خوفناک است. هنوز مدت زیادی از آن سالی که «نیوزویک» این دو را به عنوان چهره‌های بانفوذ جامعه ایران معرفی کرد نمی‌گذرد. اما برخوردی که این روزها با آن‌ها می‌شود پشتم را می‌لرزاند. من نمی‌دانم پشت پرده و در دستگاه‌های رسمی چه نگاهی به آن‌ها می‌شود و چه نقشه‌های درباره آن‌ها وجود دارد. می‌گویند در فضای مجازی هم کسانی مأمورند که آب را گل‌آلود کنند، دیگران را علیه آن‌ها بشورانند و مردم را به جان همدیگر بیندازند. نمی‌دانم. اما قطعا همه این بی‌رحمی‌ها و نگاه ناروا به این دو چهره سابقا خیلی محبوب (که مطمئنم هنوز هم محبوب عده زیادی هستند) حاصل این دوبه‌هم‌زنی‌ها نیست بلکه از سنت لذت به زیر کشیدن چهره‌های محبوب می‌آید. تهمت‌هایی که این روزها نثار فردوسی‌پور و مدیری می‌شود، وحشتناک است. این تهمت‌ها متکی به چه مدرکی است؟ البته فقط هم تهمت نیست. اظهارنظرها و انتقادها هم این سال‌ها به کمک فضای مجازی وحشتناک شده. دیگر کسی حاضر نیست با لحن و ادبیات آرام، نظر انتقادی‌اش را بگوید. نگاه کنید به حرف‌های پیرامون پرستویی و فرخ‌نژاد و افشار و بقیه و بقیه. هر چه شهرت و محبوبیت‌شان بیش‌تر، تهمت‌ها و دشنام‌ها و افتراها بیش‌تر و لحن و ادبیات ویرانگرشان شدیدتر. حتی اگر نکته‌ای قابل تامل در حرف‌ها وجود داشته‌ اشد، شکل و لحن‌شان وحشتناک است.

می‌خواهم به جوان‌هایی که تشنه شهرت و محبوبیت هستند توصیه کنم منصرف شوند. حتی اگر اولش هم موفق شوند، بعدها از دماغ‌شان درخواهد آمد. وحشتناک و ناامیدکننده است.»

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟