مهران غفوریان و علی صادقی حریف مسعود کیمیایی می‌شوند؟

در هفته گذشته با وجود اینکه دو فیلم جدید نیز به چرخه اکران پیوست اما تغییر و تحول چشمگیری در فروش فیلم‌های در حال اکران رخ نداد و تنها دو فیلم «هزارپا» و «تنگه ابوقریب» هستند که با اختلاف زیاد توجه مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما Cinema را به خود جلب کرده‌‌اند.

این در حالی است که حتی بسیاری از سینماداران نیز «هزارپا» را فیلم محبوب دانسته‌اند که توانسته به گیشه‌ها رونق ببخشد و در فروش و جذب مخاطب بالا نیز رکوردشکنی کند. البته اکران این فیلم پرطرفدار را شاید بتوان به نوعی بدشانسی دیگر آثاری که همزمان با این فیلم اکران شدند دانست، چرا که در این شرایطی که طیف‌های مختلف جامعه از اوضاع نابه‌سامان اقتصادی گله‌مندند خیلی‌ها ترجیح‌ دهند در قبال پولی که برای سینما رفتن پرداخت می‌کنند چند ساعتی سرگرم شوند و بخندند تا اینکه پای تماشای آثار جدی بنشینند که غمی بر غم‌هایشان اضافه کند.

اما با نگاهی کوتاه به آثار اجتماعی که قرار است از فصل پاییز اکران شوند می‌توان تا حدودی امیدوار بود که گیشه سینماها از انحصار فیلم‌های کمدی درآید و بخشی از فروش قابل توجه سینما به فیلم‌های جدی و اجتماعی نیز اختصاص پیدا کند.

در گزارشی که در ادامه می‌خوانید روند فروش فیلم‌های روی پرده را بررسی کردیم.

«داش آکل» دهه ۹۰ رقیب کیمیایی می‌شود؟

«داش آکل» نام فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی است که در سال 1350 ساخته شده و بهروز وثوقی در آن نقش آفرینی کرده است. این فیلم بر اساس داستان «داش آکل» از کتاب سه قطره خون نوشته صادق هدایت، ساخته شده است. حالا بعد از گذشت بیش از سه دهه محمد عرب فیلمی با همین نام ساخته که از چهارشنبه گذشته روی پرده سینماها رفته است. البته ناگفته نماند که ابتدا نام این فیلم «آتش و قداره» بود و در مراحل تولید سازندگان آن تصمیم گرفتند اسمش را به «داش آکل» تغییر دهند. تنها سه روز از آغاز اکران فیلم گذشته و با توجه به شروع کم رمقش در فروش روزهای ابتدایی اکران باید منتظر ماند و دید «داش آکل» سال 97 می‌تواند به اندازه فیلمی که در دهه پنجاه ساخته شد و مورد استقبال قرار گرفت موفق شود یا خیر؟

18-9-1-1424811804

در خلاصه داستان این فیلم که زیر و بم جوانمردی ایرانیان را روایت می‌کند آمده است: «من می دونم جای تو، تو قلب Heart من کجاست... ولی، نمی دونم.... اصلاً جایی تو قلب تو دارم یا نه؟ تو منو قبول کردی فقط به خاطر ...؟ جوونمردی همه‌ش عشقه. کوچیک که بودم منو از آتیش می‌ترسوندن... وقتی مُشرف شدم به حرم امام رضا... صبح تا شب سروکارم شد با آتیش . . . کم‌کم دست داد که آتیشو ببینم، دیدم که آتیش ناپاکی رو می‌سوزونه و سختی رو نرم می‌کنه...»

مهران غفوریان، حسین یاری، علی صادقی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر حسین صدیق، علی مشهدی، فاطمه گودرزی، هلیا امامی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، محسن افشانی، ارسلان قاسمی و ... هم از بازیگران این فیلم هستند.

 

کدخبر: 412552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟