«جک و لوبیای سحرآمیز» به شیوه خراسانی

محبوبه پاداش که به صورت مشترک با مهدی سیم‌ریز نمایش «غول بابا» را در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک روی صحنه برد در این باره گفت: این اثر نمایشی برگرفته از داستان مشهور «جک و لوبیای سحرآمیز» است که با فضای آیینی و فولکلور خراسانی در هم آمیخته شده است و ۶ شهریور در آخرین روز جشنواره در تالار هنر Art به اجرا شد.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: نمایش «غول بابا» روایتگر قصه فیروز پسری‌ ۷ ساله است که پدر خود را از دست‌ داده و همراه مادرش در روستایی دورافتاده زندگی می‌کند. مادر، قصه «جک‌ و لوبیای‌ سحرآمیز» را برای فیروز تعریف می‌کند. او در خیال کودکانه خود درخت‌ سحرآمیز را راهی برای خوشبخت‌ شدن و نجات مادرش از کارگری و رختشویی می‌داند و می‌پندارد با فروش گاوش تنومند می‌تواند به لوبیای سحرآمیز دست یافته، درخت لوبیا را در حیاط خانه‌شان بکارد و از آن بالا برود. مادر فیروز داستانش را در میان ملحفه های که هر روز به خانه می آورد و می شوید، روایت می‌کند و فیروز در میان ملحفه ها به خواب می رود و رویایش آغاز می شود ... .

پاداش ادامه داد: این اثر نمایشی به شیوه تلفیقی به صورت زنده - عروسکی اجرا شد و کاراکترهای غول، گاو و فیروز عروسک بودند و بقیه شخصیت ها را بازیگران واقعی ایفا کردند. این نمایش با تلفیقی از عروسک‌های بونراکو و غول پیکر در کنار شخصیت‌های رئال اجرا شد.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره فضاسازی نمایش بیان کرد: در طراحی صحنه هم ویژگی های فانتزی و هم رئالیستی را به کار گرفتیم. طی‌طریق فیروز در حیاط منزل شان و از لابه لای ملحفه ها آغاز شد و به این ترتیب با کنار رفتن هر ملحفه دکور تازه ای بیرون آمد و به مخاطب عرضه شد.

سیدمهدی وحیدی، سیدوحید حمیدزاده، سحر دستمرد، سحر حسن‌زاده، فاطمه شیرزاده، فهیمه اسدیان، الهام ابطحی، فاطمه حسن‌زاده و لیلا بحری بازی‌دهندگان عروسک محسوب می‌شوند و مینا قهرمانی، فاطمه شیرزاده و زهرا ناوشکی بازیگران نمایش هستند.

این اثر نمایشی سه‌شنبه ۶ شهریور در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار هنر به صحنه رفت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردان ایرانی 169 زن جوان عراقی را در اربعین باردار کردند!؟

تجاوز به یک هزار دختر از سوی معلم یوگا + فیلم +18

وحشتناکترین اعدام در تاریخ ایران! + جزییات

فیلم لحظه شلیک به خزائی و فرار قاتل خونسرد در خیابان شلوغ + جزییات

این 2 مرد ایرانی با ریش های بلند را می شناسید؟! / آنها اقدام شومی داشتند! + فیلم

مرد متجاوز روی بدن زینب 17 ساله با تتو یادگاری نوشت! + تصاویر

بلای شوم مرد عرب بر سر 2 دختر جوان! + عکس

این جمجمه مردانه حرف می زند ! + فیلم

عروس چند ماهه ام دور از چشم پسرم با مردان غریبه سروسر داشت !

تجاوز وحشیانه به دختر 12 ساله  در خانه پدری / 3 شیطان لباس های او را کندند و ... + عکس

لیلا دور از چشم شوهرش با پسر صاحبخانه خلوت می کرد!

تجاوز زن شیطان صفت و دوستش به راننده تاکسی ! + عکس

مردان عراقی در مهمانی شیطانی با زنان ایرانی فیلم گرفتند / آقایان! فیلم شیطانی را ببینید و بعد کارشناسی کنید!

 

کدخبر: 411761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟