نتیجه قطعی پرونده مرحوم کیارستمی اعلام شد / پزشک فقط توبیخ شد!

محسن خلیلی، قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی در ارتباط با پرونده مرحوم کیارستمی اظهار داشت: پرونده به همان حکمی که در هیأت تجدیدنظر استان تهران مشخص شده بود، اعلام و پزشک Doctor وی، محکوم به توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده و در نشریه نظام‌پزشکی شد.

وی افزود: سازمان بررسی‌ها را به عنوان ماده 40 به هیأت عالی ارسال کرد و از جانب هیأت عالی هم همان رأی تجدیدنظر اعلام شد.

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه پزشک مرحوم کیارستمی محرومیت از کار نخواهد داشت،‌گفت: موضوع محرومیت در هیأت بدوی مطرح بود که در دادگاه تجدیدنظر اعتراض شد و سرانجام نتیجه توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده و نشریه نظام پزشکی شد.

خلیلی تصریح کرد:‌ خانواده مرحوم کیارستمی اعتراض به نتیجه هیأت عالی نکرده بود که خود سازمان نظام پزشکی با اعمال ماده 40 روی حکم اعتراض کرد که پرونده به هیأت عالی ارسال شود و هیأت عالی چون خود فرد هم ذی‌نفع اعتراض بود همان رأی تجدیدنظر را تأیید کرد.

وی با بیان اینکه توبیخ سه مرحله دارد، گفت: تذکر، توبیخ و درج در پرونده و توبیخ و درج در نشریه نظام‌پزشکی شامل این سه مرحله است و زمانی که پزشک محکوم به توبیخ و درج در نشریه نظام پزشکی شود در سابقه آن لحاظ خواهد شد و در واقع جزء سوء سابقه پزشک می‌شود.

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این محکومیت محدودیت برای پزشک ایجاد می‌کند ولی محرومیتی به همراه ندارد، افزود: در پزشکی قانونی سقف 5 درصد دیه را برای پزشک لحاظ کردند و در صورتی که حکم زیر 10 درصد باشد در واقع تذکر شفاهی برای پزشک لحاظ می‌شود.

خلیلی تصریح کرد: از آنجایی که سوء پیشینه، با اجرای این حکم برای پزشک ایجاد می‌‌شود دیگر پزشک نمی‌تواند برای گرفتن پروانه و جابه‌جایی کار در مراکز درمانی اقدام کند و یا مسئول فنی بیمارستان و مرکزی شود.

وی با اشاره به اینکه پزشک مرحوم کیارستمی سه سال از گرفتن عدم سوء پیشینه انتظامی محروم شده است، تأکید کرد: اگر قصور دیگری توسط این پزشک رخ دهد حکم شدیدتری در پرونده آن ایجاد خواهد شد که این حکم به صورت‌های گوناگون از جمله محرومیت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و در نشریه نظام پزشکی کل کشور نیز حکم چاپ می‌شود.

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: جراح مرحوم کیارستمی که این حکم برایش صادر شده همچنان می‌تواند جراحی را انجام دهدو نتیجه قطعی به خانواده و پزشک کیارستمی ارسال شده است و نتیجه تغییری نخواهد کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

سلفی کثیف زن شوهردار با پسر 15 ساله همسایه + تصاویر

طناب دار دور گردن قاتل بود که شرط عجیب را پذیرفت و زنده ماند!

تلخ ترین تصاویر از مرگ 3 کودک ! / جهان شوکه شد! + عکس ها

جنازه دختر 8 ساله در وضعیت ناجوری پیدا شد!

این مرد پس از ۴۰ سال به عشق گمشده اش رسید

سر زده به دفترکارشوهرم رفتم وصدای زنانه داخل اتاق حالم را بد کرد!+جزئیات

معشوقه زنم وقتی سر زده وارد خانه شدم خودش را کشت

شهلا و سمیرا باعث خائن شدن من برای معصومه شدند!

وقتی لباس خاص زنم را داخل ماشین پیدا کردم، خشکم زد / او شب دیر به خانه آمده بود!

شوهر غیرتی سکینه را وسط خیابان طرز فجیع کُشت!

راننده سگ را با طناب پشت ماشینش می کشید!؟ + تصاویر تلخ

زنی به جای برنزه شدن هیولای زشت شد! + عکس 16+

شورش مرد عرب در برابر بن سلمان !/ این مرد بخاطر رانندگی زنش حمام خون راه انداخت + فیلم

کدخبر: 393841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟