نمایشگاهی که موجب ممنوع‌الورودی هنرمند ایرانی به ۲۶ کشور شد

مسعود نجابتی پیشکسوتِ عرصه گرافیک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت: هنرمندانی که در نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان Evil بزرگ» شرکت کرده‌اند به حدی از حرفه‌ای بودن رسیده‌اند و این آثار دارای عیار هنری هستند و پرداخت آنها حرفه‌‌ای است؛ بحمدالله تنوع در آثار بیش از گذشته است و تقریباً تمامی تکنیک‌های رایج را می‌توانیم در پوسترها ببینیم؛ با توجه بیشتر و حمایت مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانیم بسیاری از این آثار را در فضای خارج از کشور نیز اکران کنیم.

نجابتی تصریح کرد: کشورهای غربی از ابزارِ هنر Art به شکلی حرفه‌ای استفاده می‌کنند به نحوی که می‌توان گفت تمامی انرژی جریان استکبار در این حوزه صرف می‌شود ما نمی‌توانیم تأثیر نقش هنر را انکار کنیم و یا گمان کنیم که تأثیر آن ضعیف است. قدرت آثار هنری و انتشار سهل‌الوصول آن در فضای مجازی و ارتباط‌‌گیری با مردم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی یادآور شد: همیشه برای من سوال بوده است که برخی هنرمندان چطور می‌توانند در این فضای ملتهب و با وجود اتفاقاتی که در جهان می‌افتد دغدغه‌های شخصی را مطرح کنند و آن را برجسته کنند و در قالب آثار هنری در گالری‌ها اکران کنند؛ حداقل می‌توان گفت در چنین شرایطی نباید این موضوعات در اولویت باشد. هر هنرمند آزاده‌ای فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و اعتقادی لازم است به فجایعی که در دنیا اتفاق می‌افتد واکنش نشان دهد کما این که نمونه‌های بسیاری از هنرمندان صاحب‌نام در دنیا هستند که در این فضا فعالیت می‌کنند که آثار بسیاری از آنها را جمع‌آوری کرده‌ایم و ان‌شاءالله در قالب یک مجموعه منتشر خواهد شد. همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز اشاره فرمودند آمریکا منفورِ تمام ملت‌های آزاده دنیاست یعنی دشمنی با آمریکا فقط مختص ایران نیست و در دنیا کشوری وجود ندارد که از آمریکا ضربه نخورده باشد اما این مسئله در ایران حادتر است و فشارهای آمریکا بر کشور ما بیشتر است. ما از فضای حرفه‌ای هنر انتظار داریم به چنین موضوعاتی عنایت بیشتری داشته باشند.

این گرافیستِ پیشکسوت با اشاره به تأثیرات آثار هنری با رویکرد ضداستکباری در سطح بین‌المللی گفت: زمانی که نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست توسط آقای شجاعی طباطبایی برگزار شد سران کشورهای استکباری از جمله نتانیاهو و اوباما از این رویداد عصبانی شده بودند و در برابر این نمایشگاه یک موج رسانه‌ای منفی ایجاد کردند؛ برپایی نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست باعث شد آقای شجاعی طباطبایی در 26 کشور جهان ممنوع‌الورود شود؛ این مسائل نشان‌دهنده تأثیر بسزای چنین برنامه‌هایی در رسواکردن رژیم جنایتکار آمریکاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 324706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟