ایجاد گروه تلگرامی غیر متعارف با هدف سرگرمی

 سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر گفت: طی رصد و پایش مستمر صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملایر مشاهده شد شخص یا اشخاص نامعلومی با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی با نزدیک به 13 هزار نفر عضو، بستری برای دوست‌یابی غیرمتعارف به ویژه در بین جوانان و نوجوانان در فضای مجازی فراهم کرده‌اند.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از تشکیل پرونده قضایی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملایر قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های فنی انجام‌شده گرداننده گروه تلگرامی مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد درزمینه دوست‌یابی و ارتباط دادن جوانان به شیوه‌های مختلف و غالباً مغایر با فرهنگ و ارزشهای اسلامی اقدام به فعالیت می‌کند.

این مقام انتظامی گفت: با اخذ دستور قضایی متهم اصلی دستگیر و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه وی توقیف شد که درتحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی در اظهارات خود گفت: این کار را با هدف سرگرمی و کسب درآمد راه اندازی کرده ام که بعد از مدتی خود به خود تبدیل به بستری برای ارتباط نامتعارف شد.

این مقام انتظامی با تأکید بر این‌که خانواده‌ها باید الگوهای سنتی و فرهنگی ناب خود را که باعث استحکام زندگی می‌شود به فرزندان خود آموزش دهند، اظهار کرد: با توجه به تخلفات اینترنتی که به‌کرات در بستر شبکه‌های پیام‌رسان و با پوشش دوستی پیش‌آمده می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین نکته‌‌هایی که کاربران باید رعایت کنند محدودسازی دوستی‌ها و عدم اعتماد بی‌جا در این فضا است.

رئیس پلیس فتا استان همدان به مجرمان سایبری هشدار داد: هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی با پاسخ قاطع پلیس فتا روبرو خواهد بود و کسانی که بخواهند امنیت شهروندان و خانوادها در شبکه‌های اجتماعی را مختل کنند برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 750409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟