رسیدساز جعلی باز هم دردسرساز شد

سرهنگ‌ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت:  با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و ثبت اظهارات وی مبنی بر اینکه پس از درج آگهی فروش مقداری طلا در یکی از سایت‌های واسط فروش، مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و گذاشتن قرار به ایشان مراجعه و با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی مدعی پرداخت وجه شده و کالا را دریافت نموده است.

این مقام مسئول ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا با انجام بررسی‌های فنی وشگردهای خاص پلیسی متهم را شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان به کاربران هشدار داد: اگر شهروندان قصد فروش کالا در فضای مجازی دارند می بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک ازطرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و پس از دریافت پیامک، موجودی حساب خود را از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟