به گزارش رکنا، حجت الاسلام شکرالله بهرامی روز سه شنبه در آیین معارفه رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان همدان بیان کرد: یکی از جرائم مورد بررسی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح فرار از خدمت سربازی است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن اینکه از سربازان فراری خواست تا برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند،افزود: این افراد در پایان خدمت سربازی از نهایت تخفیف و موارد عفو در تعقیب و عفو از مجازات برخوردار می‌شوند.

حجت الاسلام بهرامی اضافه کرد: افرادی خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر عواملی قرار گرفته و به خدمت سربازی نمی‌روند هر چند با گذر زمان از این کار پشیمان می‌شوند.

او در ادامه با بیان اینکه آمار جرائم در نیرو‌های مسلح ۲۰ درصد کاهش داشته است،اظهار کرد: میزان جرام در نیرو‌های مسلح با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در این سازمان و همراهی وزارت دفاع، فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی روند کاهش داشته است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: بیشترین وقت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای پیشگیری از وقوع جرم صرف می‌شود بنابراین برای همه یگان‌های خدمتی حتی در دور افتاده‌ترین پاسگاه‌های باید و نباید‌های تبیین می‌شود.

او افزود: در آشوب‌های اخیر افرادی اقدام به آتش زدن بانک‌ها و ترقه بازی کردند، اما مردم همدان هوشیارانه عمل کرده و جزو استان‌های امن کشور بودند.

حجت الاسلام بهرامی گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی می‌فرمایند کلید حل مشکلات را باید در درون کشور جست و جو کرد این گفته برگرفته از مبانی الهی است و حتی در قرآن عنوان شده که دشمنان به عهدشان وفا نمی‌کنند و باید از دیگران دل برید.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اضافه کرد: دشمن در مسائل نظامی نمی‌تواند به ایران زور بگوید چرا که دستمان خالی نیست حتی پهپاد دشمنان توسط رزمندگان این مرز و بوم ساقط شد.

او تصریح کرد: نیرو‌های مسلح ایران رشادت‌های زیادی در جریان جنگ تحمیلی و پس از آن داشتند بنابراین باید این نیرو تقویت شود و نباید اجازه داد دشمن به درون آن نفود کند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یادآوری شد: در اصل ۷۲ قانون اساسی، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یا دادسرا و دادگاه نظامی برای معدود افراد متخلف در مجموعه نظامی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام بهرامی تاکید کرد: با توجه به اولویت پیشگیری و پیش بینی بر درمان، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح آخرین مرحله رسیدگی به پرونده قضایی در این حوزه است.

او ادامه داد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از این جهت مهم است که باید با کسانی برخورد کند که وظیفه ایجاد امنیت را بر عهده دارند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود: وقت و ساعت هایی که در این سازمان برای پیشگیری از بروز تخلف صرف می‌شود بیشتر از رسیدگی به پرونده و صدور حکم است بنابراین، بایستی بایدها و نباید‌های قضایی تبیین شود تا پرونده‌ها قضایی پیش نیاید.

در این آیین از خدمات محمد جعفر شهبازی تقدیر به عمل آمد و محمد روشنایی به عنوان رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان همدان معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟