علت بستن کلاه سرآشپز روی کلاه سربازان اسرائیلی چیست؟

به گزارش رکنا به نقل از وی آر مایتی، میتزنفت بزرگ تر از کلاه ایمنی است و روی آن را می پوشاند و باعث می شود طرح کلی سر انسان کلاه دار در هم شکسته شود و سرباز بتواند در میدان جنگ باز بهتر پنهان شود. میتزنفت مانند سایر روکش های کلاه ایمنی از بازتاب نور روی پوشش محافظ سرباز جلوگیری می کند.

میتزنفت که گاهی به دلیل شباهت ظاهری اش به سرپوش آشپزی به عنوان "کلاه سرآشپز" شناخته می شود برای اولین بار در سال 1994 میلادی در ارتش اسرائیل مورد استفاده قرار گرفت. پوشش کلاه نیز نام خود را از دستار کاهن اعظم اسرائیل گرفته است. معنای واژه میتزنفت از ریشه سامی به معنای "پیچیدن" است که اشاره به دستار به سر پیچیدن دارد.

آیا میتزنفت در عمل موثر است و کارایی دارد؟

میتزنفت بزرگتر از کلاه ایمنی است و روی آن را می پوشاند و باعث می شود طرح کلی سر انسان کلاه دار در هم شکسته شود و سرباز بتواند در میدان جنگ باز بهتر پنهان شود. میتزنفت مانند سایر روکش های کلاه ایمنی از بازتاب نور روی پوشش محافظ سرباز جلوگیری می کند. میتزنفت یک مزیت تاکتیکی در جریان درگیری های اخیر در جنوب لبنان فراهم ساخت.

میتزنفت که از پارچه مشبک ساخته شده بود بعدا با یک ماده استتار دوطرفه ساخته شد که می‌ توانست برعکس شود. یک طرف برای محیط های بیابانی و طرف دیگر برای محیط های جنگلی.

کلاه سرآشپز روی کلا سربازان اسرائیلی

شرکت Agilite سازنده تجهیزات تاکتیکی اسرائیلی در سال 2013 میلادی نوعی از میتزنفت را معرفی کرد که دارای الگوی استتار محبوب مولتی کَم بود.

میتزنفت در زمان معرفی به طور گسترده در سراسر ارتش اسرائیل از نیروهای ذخیره گرفته تا نیروهای عادی و حتی نیروهای ویژه نظامی و دفاعی آن رژیم مورد استفاده قرار گرفته است. میتزنفت های مولتی کم Agilite فاقد محدودیت صادراتی هستند و برای خرید تجاری از جمله در ایالات متحده در دسترس قرار دارند.

منبع: فرارو

کدخبر: 940576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟