پایگاه الاسد آمریکا با کدام موشک ایرانی مورد هدف قرار گرفت؟ + مشخصات و تصاویر

به گزارش رکنا، بامداد امروز چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیرو‌های متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس یازهرا (س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدندگفته می‌شود ده‌ها موشکی که بامداد امروز از سوی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند، از موشک‌های خانواده فاتح مبین بودند.

سل جدیدی از موشک‌های صددرصد ایرانی به نام «فاتح مبین» ۲۲ مرداد سال ۹۷ با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رونمایی شد. فاتح مبین» مجهز به جستجوگر پیشرفته و هوشمند با قابلیت نقطه‌زنی در زمین و دریاست که تست‌ها و آزمایش‌های خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

حمله موشکی

خانواده فاتح

«فاتح مبین» را می‌توان نسل پیشرفته موشک‌های نقطه زن و کوتاه‌برد جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد. پیش‌تر موشک‌های «فاتح ۱۱۰» و «فاتح ۳۱۳» توسط متخصصان هوافضای کشورمان تولید شده و در چرخه تجهیزات نیرو‌های مسلح وارد شده بودند.

موشک «فاتح ۱۱۰» با برد ۳۰۰ کیلومتر که ۶ سال پیش رونمایی شده بود، قادر به حمل کلاهک انفجاری با وزن ۵۰۰ کیلوگرم است؛ سرعت این موشک به ۴۵۳۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین سه سال پیش (اواخر مرداد سال ۹۴) نیز موشک زمین به زمین «فاتح ۳۱۳» با برد ۵۰۰ کیلومتر رونمایی شد؛ ایران در آن زمان با تولید این موشک به جمع کشور‌های انگشت‌شمار معدود صاحب موشک‌های سوخت جامد مرکب نقطه زن رسیده بود. حالا نیز با تولید «فاتح مبین»، تعداد موشک‌های خانواده فاتح به عدد ۳ رسید.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، «فاتح مبین» را موشکی چابک، رادارگریز، تاکتیکی و نقطه‌زن توصیف کرده بود که قادر است در همه ساعات شبانه‌روز و شرایط محیطی و جنگ الکترونیک دشمن، اهداف خاص مورد نظر را در روی زمین و دریا تشخیص داده و مورد اصابت قرار دهد.

منبع: میزان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 532996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟