موشک فوق افسانه‌ای ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی در دریای عمان

به گزارش رکنا ، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت: پهپاد گلوبال هاوک پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی است. آمریکایی‌ها مدعی بودند این پهپاد قابلیت عبور از همه نوع سیستم‌ های راداری را دارد و با توجه به امکان پرواز در ارتفاع بالای شصت و پنج هزار پا و سرعتی بالا ونوع آلیاژ ساخت آن به هیچ وجه نه قابل ردیابی است و نه توسط هیچ سیستم پدافندی قابل سرنگونی است. می‌توان گفت سرنگونی این هواپیما به نوعی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها نوعی موشک فوق افسانه‌ای سری‌ در اختیار دارند که می‌تواند افسانه‌های آمریکایی‌ها را بر باد دهد.
البته نکته بسیار مهمی که در این ماجرا است و شاید حتی از اصل ماجرای سرنگونی پهپاد اهمیت بیشتری دارد، این است که سیاست آمریکا و متحدان آن از زمان خروج این کشور از برجام تا به امروز منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شده است و امروزه کل جهان درگیر آن است. چرا که در صورتی که تنش‌های روز افزون منجر به بروز جنگ در منطقه شوند قطعا با توجه به شرایطی که طی یک ماه اخیر مشاهده کرده ایم احتمال متوقف شدن صادرات انرژی از منطقه خاورمیانه بسیار زیاد است و کل جهان درگیر خواهد بود نه فقط کشور‌های ایران و آمریکا و یا حتی کشور‌های منطقه.
به احتمال زیاد ایرانی‌ها نمی‌دانستند چه نوع هواپیمایی بر فراز ایران در حال پرواز است، اما به دلیل وجود اخبار ضد و نقیض که اخیرا یکی از آن‌ها توسط یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر اینکه قرار است آمریکا دست به یک ضربه نظامی بر علیه ایران بزند، سطح آماده باش در ایران به حد بالایی افزایش یافته است و خوب هر پرنده‌ای بخواهد وارد حریم هوایی ایران شود هدف قرار خواهد گرفت.
همچنین این احتمال وجود دارد که هدف این پرواز بررسی شرایط دفاعی ایران برای هرگونه حمله احتمالی بوده باشد و احتمالا پیش بینی نمی‌شده که ایرانی‌ها چه نوع تسلیحاتی در اختیار دارند و اینکه تا چه حد در حال آماده باش هستند.
نکته دیگری که در این ماجرا وجود دارد این است که اگر امکان رصد این پهپاد فوق مدرن آمریکایی توسط ایرانی‌ها وجود داشته باشد این به این معنا است که بخش بزرگی از هواپیما‌های آمریکایی امکان ورود به حریم هوایی ایران را نخواهند داشت، حال اگر نخواهیم بگوییم همه. قطعا این ماجرا منجر می‌شود آمریکا از نیروی هوایی خود که مهم‌ترین سلاحی بوده که همیشه به آن در همه جنگ‌ها برتری می‌داده محروم شود، چون قطعا آنکه می‌تواند این هواپیما را سرنگون کند می‌تواند هواپیما‌های با سرنشین را نیز سرنگون کند.
همچنین این نکته وجود دارد که شاید صحبت‌های فرمانده هان سپاه پاسداران مبنی بر اینکه موشک‌های نقطه زنی در اختیار دارد که می‌تواند ناو‌های آمریکایی را غرق کند مثل همین موشک‌ها فتوشاپ نباشد و واقعا ایران توانسته باشد به یک فناوری موشکی دست یابد که می‌تواند ناو‌های آمریکایی را غرق کند. بگذارید ساده‌تر بگوییم: یعنی یک فاجعه تمام عیار برای سنتکام.
حال به جای اینکه ارتش آمریکا بخواهد ایران را تهدید کند این ایران است که سنتکام را تهدید می‌کند و این نیرو‌های آمریکایی در منطقه هستند که باید با چشم باز بخوابند که مبادا ایرانی‌ها به آن‌ها شبیخون بزنند.
آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر نیروی هوایی و نیروی دریایی آن‌ها فلج باشد هیچ امیدی برای مقابله نیروی زمینی آن‌ها با نیرو‌های ایرانی در خاک آن‌ها را نخواهند داشت. زیرا به‌صورت تاریخی ثابت شده که ایرانی‌ها در خاک خود چه شکلی می‌جنگند. حتی در زمان جنگ ایران و عراقزمانی که عراقی‌ها در خاک ایران بودند نوع جنگ ایرانی‌ها در مقایسه با زمانی که ایرانی‌ها وارد خاک عراق شدند بسیار متفاوت بود.
حال باید نشست و دید آیا واقعا آقای ترامپ به دنبال همین است؟ یعنی او می‌خواهد یک جنگ راه بیاندازد و تابوت سربازان آمریکایی را به آمریکا برگرداند؟ آیا واقعا وی حاضر است خون سربازان آمریکایی را با نفت برخی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس مبادله کند؟
به هر حال همه می‌دانند که رسیدن شرایط منطقه به آنچه امروز با آن مواجه هستیم فقط و فقط به دلیل این است که آمریکا به تعهدات بین المللی خود در قبال ایران عمل نکرده و دولت و رئیس جمهوری آن تصور می‌کردند که دست برتر را از نظر نظامی دارند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟