ممنوعیت ورود مسافران افغانستانی از مرز دوغارون

به گزارش رکنا، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت کشور به استانداری‌ها و ابلاغ استانداری‌ها به سازمان‌های مرتبط در امور واردات و صادرات کالا و جابه جایی مسافر در مرزها، ورود اتباع خارجی به ایران به مدت ۱۵ روز محدود شده است.

وی گفت: ورود مسافران با ویزای گردشگری کاملاً ممنوع شده، اما هفت گروه از این منع مستثنی شده اند، دارندگان پروانه‌های اقامت معتبر جمهوری اسلامی ایران، دارندگان روادید تحصیلی اعم از طلاب و دانشجویان خارجی، دارندگان روادید ورود بازرگانان و تجار، دارندگان روادید با حق کار، دارندگان روادید درمانی و گردشگری سلامت، دارندگان روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه با ارائه مدارک معتبر، اجازه ورود به کشور را دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: محدودیت‌های ایجاد شده فقط برای جلوگیری از ورود ویروس امیکرون و شیوع بیماری کووید ۱۹ به داخل کشور در نظر گرفته شده است.

احسانی گفت: در اجرای طرح مراقبت بهداشتی، روزانه افزون بر ۶۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون در شرق استان خراسان رضوی تحت آزمایش کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

وی گفت: مسافران در بدو ورود به کشور در گذرگاه دوغارون توسط ۱۰ نفر از کادر درمان و تیم‌های داوطلب جمعیت هلال احمر تایباد مورد آزمایش سریع (رپید) کرونا و تب سنجی قرار می‌گیرند که از ابتدای امسال بیش از ۸۰ هزار نفر در مرز زمینی دوغارون غربالگری کرونایی شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟