تزریق بیش از ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان خواف

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواف ضمن بیان مطلب فوق افزود: در حالی که تزریق واکسن کرونا در استان خراسان رضوی حدود ۶۱ درصد است اما این آمار در شهرستان خواف به ۶۷/۶ درصد رسیده و از این لحاظ از میانگین استانی بالاتریم.

 فرشته خوش نیت در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایلی که در پیک پنجم کرونا شهرستان خواف نسبت به جمعیتش کمترین تلفات را در بین شهرهای استان داشت، قطعا تزریق مداوم واکسن بود و با توجه به اینکه بسیاری از شهرستان ها کمبود سرنگ مخصوص و پدالکلی داشتند، اما شبکه بهداشت خواف قبل از پیک پنجم با همکاری شرکت های صنعتی و معدنی منطقه حدود ۹۰ هزار سرنگ و پد الکلی تهیه کرده و هیچ وقفه‌ای در روند تزریق واکسن ایجاد نشد.

وی از رتبه خوب شبکه بهداشت شهرستان خواف در استان یاد کرد و گفت: در بین شبکه های بهداشت و درمان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تزریق واکسن کرونا رتبه چهارم را داریم که سه رتبه بالاتر مربوط به مراکز بهداشت شهر مشهد بوده و خواف موفق ترین شهرستان در این زمینه است.

خوش نیت درباره واکسیناسیون مادران باردار نیز گفت: بیش از ۴۳ درصد مادران باردار واجد شرایط دریافت واکسن تاکنون واکسینه شده و در این مورد هم شرایط بسیار خوبی داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان خواف در حالت زرد کرونایی قرار دارد، افزود: با فعالیت مراکز واکسیناسیون در خواف میانگین ۲۵۰۰ تزریق واکسن را در روز داریم و همچنین رکورد ۳۵۰۰ تزریق واکسن را هم در یک روز ثبت کرده ایم.

شهرستان خواف با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی استان خراسان رضوی هم مرز با کشور افغانستان واقع شده و همچنین دروازه ورودی استان های جنوبی به خراسان رضوی است.

کدخبر: 728090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟