سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز ۲۶ شهریور ماه در نشست پیگیری احیا و مرمت خانه تاریخی "لطفی" گفت: طبق توافقاتی که قبلا صورت گرفته است، این خانه تاریخی پس از مرمت به عنوان خانه موزه آثار خوشنویسی استاد ملک‌زاده در اختیار قرار خواهد گرفت.

آیت‌اللهی موسوی با بیان اینکه پیمانکار و همه عوامل کار آماده است و بانک عامل برای تملک و مرمت این بنای تاریخی اعلام آمادگی کرده افزود: بانک عامل طی یک ماه آینده زیر نظر اداره کل میرث فرهنگی، طرح مرمت این بنا را آماده کرده و نظرات اداره کل ارشاد در محتوای طرح اعمال خواهد شد.

محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در تفاهمنامه فی مابین استانداری کرمان و معاون وزیر ارشاد، مقرر شد تا چند خانه تاریخی به منظور راه‌اندازی موزه‌های هنر شناسایی و مرمت شوند.

او افزود: این خانه موزه‌ها به نوعی در راستای پایلوت گردشگری هنری در استان کرمان مطرح شده‌اند و طرح ابتکاری است که اولویت آن با خانه موزه "لطفی" برای نمایش آثار استاد ملک‌زاده گذاشته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مالکیت این خانه فعلا نامعلوم و نامشخص است، بیان کرد: این ملک از مجموعه‌های مسکن و شهرسازی است و در ابتدا باید مشکل مالکیت آن برطرف شود تا روند کار ادامه یابد.

فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این جلسه به تاکید استاندار کرمان بر راه‌اندازی خانه موزه‌ها اشاره داشت و پیشنهاد داد تا خانه‌های تاریخی در اختیار ادارات و نهاد‌ها شناسایی شوند تا شرایط مرمت و واگذاری آن‌ها برای موزه‌ها دنبال گردد.

او افزود: ملک‌ها و خانه‌های تاریخی دیگری نیز وجود دارد که واجد شرایط مرمت و تبدیل به فضای گردشگری و فرهنگی بوده و قابلیت واگذاری دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟