این مشمولین از سربازی معاف میشوند/ شرایط لازم برای معافیت سربازی

به گزارش رکنا، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند را تشریح کرد.

وی افزود: ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و ... سند رسمی ازدواج و شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال است. رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا متذکر شد: یگان‌های خدمتی پس از بررسی و تایید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) معرفی می‌کنند.

سردار مهری تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر و در صورت عدم احراز شرایط، برای ادامه خدمت، فرد را به یگان خدمت معرفی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک، از یگان ترخیص و می‌توانندبرای معافیت مذکور اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: همچنین کارکنان وظیفه متاهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند، می‌توانند علاوه بر ۲ ماه کسر خدمت تاهل، برای فرزند اول ۳ ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

سردار مهری یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های ثبت شده، رسیدگی و صدور کارت شده‌اند و سایر پرونده‌های در دست اقدام نیز پس از رفع نقص مدارک توسط مشمولان و انجام استعلامات لازم به سرعت صدور کارت می‌شوند.

کدخبر: 1001726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟