کشف و ضبط 155 سکه تقلبی در شهرستان دلیجان

مصطفی مرزبان اظهار کرد: ۱۵۵ سکه تقلبی در محل ایست و بازرسی شهرستان دلیجان به اصفهان کشف شد و پس از سیر مراحل قانونی به این اداره کل تحویل داده شد.

به گزارش رکنا، وی افزود: این سکه‌ها  از یک نفر خاطی در خودرو سواری شخصی ضبط شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بر اساس کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان و باستان شناسان این سکه‌ها تقلبی اعلام شد.

مرزبان عنوان کرد: جنس این سکه‌ها از برنج است و بدل ساخته شده از طرح سکه‌های طلایی دوران ساسانی ساخته شده است.

وی هوشیاری مردم در شناسایی افراد کلاهبردار و غارتگران میراث فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: انتظار می‌رود هرگونه اقدام مشکوک و غیرقانونی در کمترین زمان اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی همچنین گفت: سه دستگاه فلزیاب و متعلقات آن به همراه دو متهم توسط یگان انتظامی ایست و بازرسی ورودی شهرستان دلیجان از خودروی عبوری کشف و ضبط شد.

مرزبان بیان داشت: متهمان پس از تنظیم صورت‌جلسه تحویل مقامات قضایی  شهرستان شدند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مکشوف بنا به دستور رئیس دادگاه  پس از سیر مراحل قضائی و پس از بررسی و نتیجه نهایی  تحویل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: بر اساس مادهٔ واحده قانون مصوب ۷۹، هرگونه خرید و فروش، تبلیغات، ساخت و نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جرم محسوب می‌شود.

فروشندگان باید دستگاه‌های یادشده را فقط به اشخاصی که مجوز دریافت کرده‌اند بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش، مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به وزارتخانه ارسال کنند.

کدخبر: 728403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟