۱۴۹ نفر در استان مرکزی به کرونا مبتلا شده اند

دکتر سید «محمد حمالیان» عصر چهارشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۳۶ نفر مبتلا به کووید۱۹ در اراک، ۴۵ بیمار در ساوه، ۲۱ بیمار در دلیجان،۱۰ بیمار در خمین، ۱۱ بیمار در محلات، چهار بیمار در آشتیان، هفت بیمار در تفرش، هشت بیمار در فراهان، ۲ بیمار در شازند، چهار بیمار در کمیجان و یک بیمار در خنداب شناسایی شده است.

وی توضیح داد: در مجموع ۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی بهبود یافته و با منفی شدن نتایج آزمایشگاهی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکس اراک ادامه داد: شمار بیماران فوتی استان مرکزی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تاکنون یازده نفر بوده است.

دکتر جمالیان توضیح داد: بیشتر مبتلایان به کرونا در استان مرکزی در سنین بالای ۶۵ سال و با سابقه بیماری زمینه‌ای گزارش شده‌اند.

وی یادآور شد: ۴۰۰ نیروی داوطلب با واحد اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اراک همکاری دارند و بر اساس نیاز در کانون‌ها و مراکز درگیر درمان و خدمات بهداشتی و اجتماعی ، حمل و نقل بیماران، گندزدایی واحدهای درمانی و عمومی، رادیولوؤی و آزمایشگاه ها همکاری می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: بازرسی زیستی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های دلیجان، تفرش، آشتیان و ساوه با هدف کنترل مسافران عبوری و تب سنجی و شناسایی موارد مشکوک آغاز شده و به زودی در گذرگاه‌های ورودی و خروجی اراک نیز این بازرسی‌ها آغاز می‌شود.

دکتر جمالیان گفت:بر اساس تصمیم ستاد پدافند غیرعامل شهرستان دلیجان با هدف مبارزه با کووید ۱۹ راه‌های ارتباطی شمالی دلیجان (از سمت قم ) و جاده جنوبی دلیجان از سمت اصفهان مسدود شده و تنها مسیر ورودی دلیجان از محلات است و خودروهای ورودی قبل از میدان سیدجلال الدین پس از کنترل و پایش بهداشتی اجازه ورود به شهر را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان‌های ساوه و دلیجان از نظر شیوع بیماری کرونا وضعیت خاص دارند فردا(پنجشنبه) در هر دو شهرستان با حضور استاندار مرکزی و اعضای کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان نشست ویژه برگزار می‌شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از کادر درمان استان مرکزی و مدافعان سلامت گفت: پرستارانی که در شرایط حساس کنونی به‌صورت نیروی طرحی در بیمارستان خوانساری اراک یاریر همنوعان و کادر درمانی شده اند ادامه همکاری آنان تمدید می‌شود و در آزمون‌های استخدامی آتی در شرایط برابر، دارای اولویت هستند.

دکتر جمالیان بیان کرد: کادر درمانی فعال در بیمارستان آیت الله خوانساری که قطب درمان کرونا در اراک است علاوه بر دریافت کارانه پرسنلی، پاداش نیز دریافت خواهند کرد و ضریب سختی کار آنان نیز بر اساس رسته شغلی در نظر گرفته خواهد شد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه اسبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 548639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟