شمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به ۹۷ نفر رسید

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: آمار قربانیان کرونا در استان مرکزی نیز از ابتدا تا کنون در این استان به ۹ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین در شبانه روز اخیر ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا با منفی شدن جواب آزمایش از مراکز درمانی استان مرکزی ترخیص شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دلیجان و ساوه و اراک بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته‌اند که مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل زیستی با دقت در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی در حال انجام است و همکاری گسترده سمن‌ها ، نهادهای خدمات رسان و اجرایی قابل تقدیر است.

جمالیان با تشکر از کادر درمانی استان مرکزی گفت: جامعه بسیج پزشکی استان فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی و حوزه اطلاع رسانی و پیشگیری از کرونا دارد و آماده‌سازی تیم‌های اضطراری پزشکی و بهداشتی برای مواقع بحرانی، معرفی کادر درمانی بسیجی به دانشگاه علوم پزشکی اراک با هدف استفاده در بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان مرکز تخصصی درمان بیماری کرونا در استان مرکزی، هماهنگی با سایر اقشار بسیج برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اراک از جمله گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی و آماده‌باش کانون‌های ۱۵ گانه بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی از جمله آن‌هاست.

وی در خصوص ویدیوی پخش شده در فضای مجازی از فرد بیهوش شده در یکی از خیابان‌های اراک نیز گفت: فردی که در این ویدیو نشان داده شده توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان آیت الله خوانساری منتقل شد اما پاسخ آزمایش کرونای وی منفی بود و پس از به دست آمدن هوشیاری از بیمارستان مرخص شده است.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.

ویروس کرونا از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟