مرز مهران کجاست؟‌

مرز مهران از مرزهای مهم است. مرز مهران مرز زمینی برای رسیدن به کربلا است. شیعیان برای زیارت حرم امام حسین (ع) از مرز مهران باید بگذرند. در ایام کرونا مرز مهران بسته بود. مرز مهران 280 کیلومتر تا کربلا فاصله دارد.

به گزارش رکنا ، با نزدیک شدن به اربعین حسینی و بر حسب ضرورت اطلاع رسانی به زائران عزیز در نظر داریم گزارشی از وضعیت  مرز مهران که اصلی ترین و پرتردد ترین مرز به شمار می رود، ارائه دهیم.

مرز مهران با ۲۸۰ کیلومتر فاصله تا کربلا به‌عنوان نزدیک‌ترین و مهم‌ترین مرز زمینی به این حرم در ایام اربعین شناخته می‌شود و بسیاری از عاشقان حسینی کوله‌بار سفر خود را برای عبور از این مرز بسته‌اند.

این مرز علاوه بر ایام اربعین در تمامی روزهای سال شاهد حجم بیشترین تردد زائران به عتبات عالیات است و همین عامل باعث شده امروز این مرز به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور به عراق نیز شناخته شود.

چگونه خود را به استان ایلام و مرز مهران برسانیم؟

استان ایلام در غرب کشور با استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان همسایه است و از طریق این سه استان می‌شود خود را به استان ایلام و مرز مهران رساند؛ البته معمولاً بیشتر زائران از طریق استان کرمانشاه خود را به استان ایلام می‌رسانند.

از استان کرمانشاه می‌توان از دو طریق شهرستان چرداول و شهرستان ایوان خود را به استان ایلام رساند و ازآنجا به مرز مهران رفت، همچنین از طریق استان لرستان از طریق شهرستان‌های چرداول و شهرستان دره شهر نیز می‌توان به شهر ایلام و بعد مهران تردد کرد.

از طریق استان خوزستان نیز می‌توان خود را به واسطه شهرستان دهلران به‌طور مستقیم وارد شهرستان مهران شد.

البته از شهر ایلام به سمت شهرستان مهران علاوه بر مسیر ایلام به مهران که از طریق صالح‌آباد انجام می‌شود می‌توان از طریق ایلام-ملکشاهی-مهران به مرز نیز رسید.

مسیرهای رسیدن به مرز مهران

۱- کرمانشاه-اسلام آباد-ایوان-ایلام-مهران، ۲-کرمانشاه-حمیل، سرابله-ایلام-مهران، ۳-خرم آباد-کوهدشت-سرابله-ایلام-مهران،۴-خرم آباد-دره شهر-بدره-ایلام-مهران، ۵-خوزستان-اندیمشک، دهلران-مهران

زائران می‌توانند با توجه به استان‌های محل سکونت در شرق، غرب، شمال و جنوب کشور از نزدیک‌ترین مسیر به استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان وارد استان ایلام شوند.

فاصله تهران تا مرز مهران:‌

مسافت جاده ای از تهران به سمت استان ایلام حدودا 673 کیلومتر و از این استان تا مرز مهران 85 کیلومتر است که در جمع مسافت تهران تا این مرز 758 کیلومتر است که حدودا 9 و نیم ساعت زمان می برد.

وضعیت مرز مهران:‌

گفتنی است، دفتر کنسولگری موقت عراق در حج و زیارت ایلام راه اندازی شده است که زوار بعد از ثبت نام باید از این مرکز ویزا دریافت کنند.

کدخبر: 723748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟