عزاداری ماه محرم با شکوه برگزار می شود / رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد

چند روز دیگر ماه محرم فرا می رسد. ماه محرم مهمترین ماه مذهبی شیعیان است. به همین دلیل، مراسم ماه محرم همواره در ایران با شکوه خاصی برگزار می شود. البته سال گذشته شیوع کرونا در ایران منجر به محدود شدن برگزاری مراسم ماه محرم شد. امسال هم مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی فرا خواهد رسید.

به گزارش رکنا، نشست هم افزایی و هم اندیشی بین دستگاهی ستاد ملی محرم ١٤٣٤ با حضور دستگاه‌های مختلف و حجت‌الاسلام محمد قمی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تعظیم و اشاعه شعائر ماه محرم با فضا سازی بصری و صوتی و مشکی پوش کردن شهر قطعا تعارضی با پروتکل‌ها بهداشتی ندارد، همین سیاه پوش کردن شهر نمادی از تعلق خاطر جامعه اسلامی ایرانی به «سیدالشهدا (ع)» خواهد بود.

وی افزود: هدف ستاد ملی محرم توسعه شعائر مذهبی و عاشورایی است و این  اعتقادات و علاقه جامعه بوده که زمینه را برای شکل گیری مراسم ماه محرم فراهم می‌کند، همین ارتباط قلبی جامعه با «سیدالشهدا (ع)» است که باعث شکل گیری مراسم عزاداری با شکوه توسط مردم می شود به گفته «امام خمینی (ره)» این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی در همین راستا ادامه ادامه داد: برگزاری شعائر ماه محرم و صفر مطالبه خود مردم است، زیرا به هویت این ملت تبدیل شده است لذا سلامت مردم و عزاداران برای ما اولویت است به همین منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای عزاداری ماه محرم و فضا سازی لازم برای این مهم از جمله رویکرد‌هایی دست اندکاران و مسئولان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام قمی اشاره‌ای به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم داشت و بیان کرد: سال گذشته مراسم عزاداری ماه محرم با سبکی نوین و متفاوت شکل گرفت و نشان داد مردم ایران همواره به اعتقادات خود پایند هستند و در این زمینه موفق عمل کردند امسال نیز با تدارک برنامه‌هایی ارزنده و راهبردی می‌توان ارادت جامعه اسلامی را به «سیدالشهدا (ع)» نشان داد و این مهم را با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی به شیوه‌های متعدد برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم اشاره و اظهار کرد: تعظیم و اشاعه شعائر ماه محرم با فضا سازی بصری و صوتی و مشکی پوش کردن شهر قطعا تعارضی با پروتکل‌ها بهداشتی ندارد همین سیاه پوش کردن شهر نمادی از تعلق خاطر جامعه اسلامی ایرانی به «سیدالشهدا (ع)» خواهد بود.

حجت الاسلام قمی به رویکرد دشمنان در قبال مراسم عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش داشتند تا با تبلیغات رسانه‌ای اهمیت ماه محرم و فرهنگ حسینی را کمرنگ جلو دهند، فرهنگی که بر آمده از دل مردم است و با اعتقادات جامعه پیوند خورده هرگز کمرنگ نخواهد شد. نکته قابل تامل این است که بیماری کرونا، سبب شد تا فرهنگ حسینی به شیوه‌ای جدید ادامه داده شود و حرکت‌های نوینی در این زمینه شکل بگیرد. مسئولان نیز تمام تلاش خود را برای با شکوه برگزار کردن مراسم عزاداری خواهند کرد و در عین حال سلامت جامعه را در اولویت قرار خواهند داد.

کدخبر: 708303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟