بی توجهی صنعت غذای جهان به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای / قصور شرکت های مواد غذایی در عمل به تعهدات توافقنامه پاریس

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا و براساس گزارش رویترز، شرکت‌های غذا و نوشیدنی در سراسر جهان از هدف کاهش انتشار کربن کوتاهی کرده‌اند و باید برای بهبود عملکرد خود تلاش کنند. این در حالی است که تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی، برخی از بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان در گرمایش جهانی، با چالش خاصی ازجمله تامین‌کنندگان و مشتریان مواجه هستند.

رندی برت، مدیرعامل الیکس پارتنرز در شیکاگو از نویسندگان این گزارش در مصاحبه‌ای گفت: «زمان عملی‌کردن و اقدام برای کاهش همگانی انتشار گازهای گلخانه ای فرا رسیده است، زیرا همگان با آثار تغییرات اقلیمی مواجه هستیم.»

الیکس پارتنرز تعهدات کربن ۲۳۵ شرکت مواد غذایی و نوشیدنی در سراسر اروپا، خاورمیانه، آفریقا و ایالات‌متحده همچنین ۱۳ شرکت بزرگ بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی در جهان را تجزیه و تحلیل کرد. این شرکت همچنین از ۲۰۰ مدیر اجرایی متمرکز بر پایداری و عملیات نظرسنجی کرد.

نتایج نشان داد که شرکت‌های فعال در این صنعت از زمان امضای توافقنامه پاریس در سال ۲۰۱۵ به سختی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده‌اند.

کاهش ۳۸ درصدی چیزی است که برای محدود کردن افزایش دمای زمین به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد لازم است. ابتکار اهداف مبتنی بر علم یک مشارکت بین‌المللی است که بررسی می‌کند آیا شرکت‌ها کاهش‌های لازم را که در توافقنامه پاریس مشخص شده است انجام می‌دهند یا خیر.

تخمین زده شده است که تولید غذا و نوشیدنی یک سوم از انتشار گازهای گلخانه‌ای سالانه را شامل می‌شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟