ورود پرندگان مهاجر به میانکاله + فیلم
حجم ویدیو: 7.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

پرندگان مهاجر وارد تالاب بین المللی میانکاله شدند. در سال جاری میانکاله حدود 25 بار دچار آتش سوزی شده است. پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان یکی از ارزشمندترین مناطق حفاظت شده محیط زیست ایران به عنوان ذخیره گاه زیست کره در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. شبه جزیره میانکاله در استان های مازندران و گلستان قرار دارد. مدیریت شبه جزیره میانکاله بر عهده اداره کل محیط زیست مازندران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اولین پرندگان مهاجر وارد تالاب بین المللی میانکاله شدند. از پرندگان مهاجر که شهرت میانکاله بیشتر از جهت آن‌هاست می توان به فلامینگوی بال قرمز، انواع مرغابی، غاز وحشی، قوی فریادکش، مرغ سقای پاخاکستری، فلامینگو، عروس‌غاز، غاز پازرد، طاووسک، چنگر و مرگونس سفید، گیلانشاه، چوب‌پا، قار، حواصیل، باکلان، پرلا، خوتکا، زنبورخوار، کاکایی، پرستوی دریایی، فالاروپ، سنقر تالابی، بحری، عقاب دریایی دم‌سفید و طاووسک اشاره کرد. از مهم‌ترین پرندگان بومی میانکاله هم قرقاول خزری، دراج، پیغوی کوچک و چرخ‌ریسک دم‌دراز را می‌توان نام برد.

در مجموع ۲۰۷ گونهٔ گیاهی از ۴۶ تیره در میانکاله شناسایی شده که ۱۷ گونهٔ آن از درختان و درختچه‌ها هستند. گیاهان میانکاله با توجه به شرایط خاک منطقه بیشتر از گیاهان آب‌زی، شن دوست و شورپسند به‌شمار می‌روند. جنگل بزرگی از انار وحشی و بوته‌های تمشک در منطقه دیده می‌شود که غذا و محل لانه‌سازی پرندگان منطقه را فراهم می‌کند. سازیل، ازگیل، داغداغان، سیاه‌تلو، سپیدار، علف شور، جگن و علف هفت‌بند از دیگر گیاهان این منطقه است.

گفتنی است؛ در سال جاری حدود 25 مرتبه آتش سوزی عمدی در شبه جزیره میانکاله رخ داده است که فعالان محیط زیست محلی آن را به کشت کنندگان ماری جوآنا در این منطقه نسبت می دهند. دو سال پیش هم پرندگان مهاجر میانکاله به طرز مشکوکی مسموم شدند که علت دقیق آن هیچ گاه مشخص نشد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟