اکبری پور: حدود 7 هکتار از نیزارهای غربی تالاب انزلی آتش گرفت / آتش سوزی کار افراد سودجو است

عصر امروز بخشی از نیزارهای تالاب انزلی دچار حریق شد. آتش سوزی در بخش غربی تالاب انزلی رخ داد. حدود 7 هکتار از نیزارهای تالاب انزلی در این آتش سوزی سوختند. آتش سوزی در غرب تالاب انزلی همچنان ادامه دارد. برآورد می شود که آتش در نیزارهای اطراف تالاب انزلی تا صبح امروز خاموش شود. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عصر امروز وقوع آتش سوزی در اطراف تالاب انزلی منجر به خسارت دیدن حدود 7 هکتار از نیزارهای منطقه شد. 

ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت استان گیلان در این رابطه به رکنا گفت: عصر امروز ماموران یگان حفاظت استان گیلان و شهرستان انزلی در اجرای گشت پایش مشترک در اراضی و مناطق تلابی در حوزه غرب تالاب و منطقه چراغ پشتان با چند مورد حریق مواجه شدند.

وی افزود: پس از حضور نیروها در محل و برآورد های اولیه، با توجه به وسعت و محدوده گسترده حریق مراتب از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان پیگیری و با درخواست مستقیم و هماهنگی صورت گرفته از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، یک فروند بالگرد مجهز به دستگاه آب پاش در منطقه حاضر شد و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و آتش نشانی انزلی مشغول اطفای حریق شدند. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: آتش سوزی همچنان ادامه دارد، ولی اکنون شعله های آتش کمتر شده است و احتمالا تا صبح کنترل می شود. برآورد اولیه از آتش سوزی حدود 7 هکتار از نیزارهای غربی تالاب انزلی است. البته هنوز برآوردی از میزان خسارت به تالاب انزلی و حیات وحش منطقه وجود ندارد، اما فردا در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان ابعاد موضوع بررسی خواهد شد. 

وی درباره نحوه اعزام بالگرد به منطقه توضیح داد: آتش سوزی از ساعت 13 آغاز شد و از همان زمان نیروهای یگان حفاظت محیط زیست برای اطفای حریق اعزام شدند. از همان لحظه وقوع حریق نیز اداره کل محیط زیست استان گیلان از دادستانی درخواست بالگرد کرد و بالگرد نیز ساعت 17.30 به منطقه رسید. 

اکبری پور تاکید کرد: متاسفانه این گونه حریق ها توسط افراد سودجو وفرصت طلب به جهت تصرف اراضی ملی انجام می شود که با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی های انجام شده، دادستان شهرستان شخصا در محل حاضر شد و دستورات لازم را جهت پیگیری و شناسایی متخلفین به ضابطین قضایی مستقر در محل صادر کرد. 

گفتنی است؛ ساعت 13 امروز منطقه چراغ پشتان واقع در بخش غربی تالاب انزلی دچار آتش‌سوزی شد که هم اکنون یک فروند بالگرد مجهز به ادوات اطفای حریق به همراه پنج دستگاه ماشین آتش نشانی در حال اطفای حریق هستند و مسئولان پیش بینی کرده اند که آتش تا صبح امروز خاموش شود. 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟