دستگیری یک زنده‌گیر کبک در بوکان

به گزارش رکنا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان آوات بازیار روز چهارشنبه  اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نگهداری کبک توسط فردی متخلف در این شهرستان، ماموران با دستور دادستان و همکاری عوامل انتظامی منزل این فرد را شناسایی کردند و موفق به دستگیری وی شدند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره با همکاری عوامل انتظامی از مخفیگاه این متخلف ۱۲ قطعه کبک به همراه هفت رشته دام زنده‌گیری و ۲۰ عدد قفس چوبی نگهداری پرندگان را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه این کبک‌ها در یکی از زیستگاه‌های این پرندگان رها شدند، اضافه کرد: برای این متخلف پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی این شهرستان تحویل داده شد.

«بازیار»، اضافه کرد: ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان با تمام توان و در هر ساعت از شبانه‌روز برای برخورد جدی با هرگونه صید و شکار غیرمجاز آماده هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست تا هرگونه شکار و زنده‌گیری در حیات وحش و نگهداری پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کبک پرنده‌ای از تیره «قرقاولان» به شمار می‌رود که در دشت‌ها، کوهپایه‌ها و دامنه‌های کوه زندگی می‌کند و بومی اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟