قاچاق چوب با پراید!

به گزارش رکنا، ساری افزایش قیمت چوب را دلیل رشد قاچاق برشمرد و گفت: شاهد هستیم که حتی با خودرو پراید وسمند نیز قاچاق چوب صورت می گیرد.

سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قاچاق چوب همواره در جنگل وجود دارد گفت: از نظر کمیت تعداد قاچاق زیاد شد ولی حجم قاچاق افزایش نداشته است.

موسوی با بیان اینکه قیمت چوب افزایش یافته است گفت:قبلا قاچاق با نیسان و کامیون صورت می گرفت و اکنون با پراید، سمند و یا حتی کانکس مواد غذایی قاچاق انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری، افزایش قیمت چوب و بالا بودن مصرف چوب را دلیل رشد قاچاق برشمرد و گفت: با این حال همکاران ما در حال مبارزه با قاچاقچیان هستند.

وی بدون ارائه آمار قاچاق درباره جنگل خواری گفت: در قعر جنگل شاهد ویلاسازی و تخریب نیستیم و در یک سال و نیم گذشته حدود ۱۲۰ هکتار از معادل به انفال تبدیل شده است.

وی درباره ثبت جهانی جنگل های هیرکانی نیز افزود: وقتی دنیا برای عرصه های جنگلی ارزش قائل هستند مردم نیز باید برای حفاظت از این میراث طبیعی و ارزشمند و صیانت از آن همکاری کنند.

موسوی جنگل های هیرکانی را یک ذخیره ارزشمند بیان کرد و گفت: باید همگان از این نعمت الهی بهره مند شوند.

وی ثبت جنگل های هیرکانی را اتفاق بزرگ برشمرد و گفت: باید برای صیانت از این میراث طبیعی نهایت تلاش صورت گیرد و از ریختن زباله و برافروختن آتش در جنگل ها پیشگیری کنند.

وی پسماند و حریق را بیشترین دلیل آسیب پذیری جنگل های هیرکانی بیان کرد.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه زادآوری هایی جدیدی در شمشاد شاهد هستیم روند احیای این گونه را امیدوارکننده دانست و گفت: در عین حال نگران هستیم که در آینده این گونه دوباره دچار آفت شود و یا اینکه آفت شب پره میزبان جدیدی را انتخاب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟