خطر سقوط برج یخی در کمین فاتحان اورست + عکس

به گزارش رکنا ، روز گذشته تعدادی از کوهنوردان خارجی به تلاش پاییزه خود بر روی «اورست» پایان دادند. «جو وِرناچیو» و «تیم اِممِت» بریتانیایی به همراه دو تصویربردار تیم و همچنین «رافائل فرونیا» لهستانی کوهنوردانی بودند که اعلام پایان تلاش بر «اورست» در این فصل را داشتند.

وجود برج یخی معلق در منطقه آبشار یخی بالای بیس‌کمپ و همچنین شرایط جوی نامساعد منطقه علت آن بوده است.گفته می‌شود هر لحظه امکان سقوط برج یخی معلق وجود دارد و به دنبال آن بهمن مهیب و خطرناکی ریزش خواهد کرد.

روز گذشته شرپاهایی که موفق به ثابت‌گذاری طناب تا کمپ یک اورست شدند، هشدار وجود این برج یخی معلق بسیار خطرناک را دادند و همچنین با کمک کوادکوپترهای «بارتک بارگیل» از این برج یخی تصویربرداری شد.

آن چیزی که در تصویر بالا مشاهده می‌شود؛ در دایره قرمز رنگ‌ بالایی برج یخی معلق مشخص شده است و در دایره پایینی ۴ کوهنورد به منظور مقایسه و برآورد بزرگی اندازه برج یخی قرار گرفته‌اند.

«تیم اممت» در رابطه با اعلام پایان تلاشش بر روی اورست پاییزی گفت: "پس از رایزنی‌های طولانی با «جو ورناچیو» تصمیم گرفتیم تا تلاش این فصل بر اورست را پایان دهیم. به طور معمول کوهنوردی خطرات مخصوص به خود را دارد، اما مواردی اینچنینی (برج یخی معلق) فراتر از حد معمول است. "

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟