دستگیری 4 شکارچی در بوکان/ آنها زنده گیر کبک بودند

به گزارش رکنا،  سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: چهار شکارچی غیرمجاز که در طبیعت این شهرستان اقدام به زنده‌گیری کبک می‌کردند توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

رحیم عبدالکریمی روز سه‌شنبه افزود: با توجه به احکام صادره از طرف مقام‌های قضایی، یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی در چهار ماموریت جداگانه موفق شدند که این تعداد شکارچی متخلف را دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دهند.

وی ادامه داد: از این متخلفان ۲۳ بال کبک، ۳۲ قفس چوبی و ۶ رشته تور زنده‌گیری کشف و ضبط شد.

عبدالرکیمی اظهار کرد: پس از اطمینان از سلامتی کبک‌های کشف شده از این شکارچیان، این پرندگان در پناهگاه مناسب این شهرستان در طبیعت رها می‌شوند.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل ممنوعیت شکار، اداره حفاظت محیط زیست با افراد متخلف و تخریب‌گران محیط زیست برخورد جدی خواهد داد.

کبک پرنده ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه های کوهستان و مناطق شیب دار صخره ای و سنگلاخی است؛ شکارچیان، کبک را به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آنها زنده‌گیری کرده و در محیط‌های خانگی نگهداری می‌کنند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می‌شود.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه‌های مهم پرندگان در استان به شمار می‌رود.

بوکان همچنین مهمترین زیستگاه پرنده نادر «میش مرغ» است که در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟