عوارض آلودگی هوا بر سلامتی کودکان

 کارشناسان سلامت در آمریکا با بیان اینکه اثرات مخرب آلودگی هوا بر سلامت کودکان در طولانی مدت نیز ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشتند: کودکان نسبت به بزرگسالان سریع‌تر نفس می‌کشند و نسبت به جثه خود مقدار بیشتری از آلودگی هوا به ریه‌های آنان راه پیدا می‌کند.

کودکان به دلیل جثه کوچک و قد کوتاه به زمین نزدیک‌تر هستند که می‌تواند آنان را در معرض انواع خاصی از آلاینده‌ها قرار دهد. همچنین در صورت بازی کردن در محیط‌های باز بیشتر در معرض هوای آلوده قرار می‌گیرند.

کارشناسان تاکید دارند: آلودگی هوا تنها مختص به فضاهای باز نیست. برخی از خطرناک‌ترین آلاینده‌ها در خانه‌ها مشاهده می‌شوند که به دلیل احتراق ناقص مواد سوختی ترکیبات خطرناکی تولید می‌شود. این مواد آلوده توسط کودکان و مادرانشان که مدت زمان بیشتری را در خانه هستند استنشاق می‌شود.

همچنین نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که اندام‌ها و اعضای بدن کودکان در حال رشد است و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند بر تکامل رشد ریه‌ها، مغز و دیگر اندام‌ها به گونه‌ای تاثیر بگذارد که تاثیر آن تا مدت‌ها در بدن آنان باقی بماند.

به گزارش روزنامه گاردین، تحقیقات در مورد پیامدهای آلودگی هوا و چگونگی تاثیرگذاری آن بر بدن در حال انجام است اما طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) آلودگی هوا یکی از عوامل اصلی عفونت دستگاه تنفسی بوده و به مرگ ۵۴۳ هزار کودک زیر پنج سال در سال ۲۰۱۶ میلادی منجر شده‌ است. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟