70 هزار هکتار جنگلکاری در گلستان

به گزارش رکنا، داوود مقدسی اظهار کرد: اولین جنگلکاری‌ها در استان گلستان از سال 46 آغاز شد و تا سال 57 حداکثر 10 هزار هکتار جنگلکاری صورت گرفت اما در طول 40 ساله بعد از انقلاب 70 هزار هکتار جنگلکاری انجام شد.

وی افزود: اغلب جنگلکاری‌ها در مناطق شرق استان از رامیان تا مراوه تپه انجام شده است. 50 هزار هکتار جنگلکاری سوزنی برگ تنها در کلاله و مراوه تپه انجام شده است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: عملا فضایی برای توسعه در جنگل‌های هیرکانی نداریم،‌ در این جنگل‌ها تنها می‌توان غنی‌سازی انجام داد.

احیا و توسعه 350 هکتار جنگل در سال 97

مقدسی تصریح کرد: در سال 97، در بخش پرورش جنگل در سطح 600 هکتار عملیات تنک کردن، پاک کردن و هرس انجام شد. این کار در جنگل‌های دست کاشت شهرستان‌های مراوه تپه، مینودشت و کلاله صورت گرفت.

وی بیان کرد: امسال 350 هکتار احیا و توسعه جنگل در استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صیانت از جنگل‌های شمال در نظر گرفته شد که تاکنون 60 درصد کار صورت گرفت.

مقدسی افزود: تعهد ما در بخش مراقبت از جنگل‌ها شامل وجین و سله شکنی، مراقبت از جنگل‌ها و بکارگیری قرقبان و مرمت حصارکشی‌های اطراف جنگلکاری‌ها، حدود 1900 هکتار بوده که تاکنون 65 درصد پیشرفت کار داشتیم.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری 200 هکتار زراعت چوب در استان در نظر گرفته شد که تاکنون 100 هکتار زراعت چوب انجام شده است.

وی با بیان اینکه "صنوبر" و "اکالیپتوس" دو درخت جا افتاده در بخش زراعت چوب هستند، افزود: سرماهایی که در سال‌های 86، 92 و 95 اتفاق افتاد، باعث سرمازدگی و خسارت به درختان اکالیپتوس شد، به همین دلیل مردم رغبت کمتری به کشت این درخت و زراعت چوب دارند.

ایجاد 11 بوستان روستایی در گلستان

مقدسی در ادامه گفت: امسال ایجاد 11 بوستان روستایی و تفرجگاه محلی را در سطح استان در نظر گرفتیم. از این تعداد چهار بوستان روستایی در مراوه تپه، یک مورد در رامیان، یک مورد در کلاله و پنج بوستان روستایی در آق قلا است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به وجود 13 پارک جنگلی در استان، تصریح کرد: امسال همچنین به‌دلیل ورود زیاد تفرجگر به این مناطق و کوبیدگی بیش از اندازه که موجب عدم زادآوری و تجدید حیات عرصه‌ها شد، در بخشی از پارک‌های جنگلی بازسازی و نهال کاری را در دستور کار قرار داده‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟