چرا وعده دولت برای بهره‌مندی ۶۰ میلیون نفر از بسته‌های کمک معیشتی محقق نشد؟

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، روح‌اله بابایی صالح در نشست علنی امروز(سه شنبه 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: ملت شریف ایران، مجلس در جریان افزایش بی‌رویه قیمت بنزین به تبعیت از فرامین رهبری در این خصوص همراهی کرد، به دولت توصیه می‌کنم بجای وعده‌های مکرر در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نظام رتبه‌بندی تسریع کند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سزاوار نیست یک فرد مسلمان 30 سال صادقانه برای این کشور زحمت بکشد و حال جهت ارتقای وضعیت معیشت زندگیش در انتظار اقدام کُند دولت باشد.

بابایی‌صالح تصریح کرد: در مورد بحث افزایش قیمت بنزین، دولت وعده داده بود 60 میلیون نفر مشمول کمک معیشتی شوند، اما متاسفانه خیلی‌ها مراجعه می‌کنند و تقاضای واریز کمک معیشتی دارند، دولت به مجلس گزارش دهد با این پول چکار کرده و چگونه توزیع شده است.

دولت در خصوص سهمیه بنزین تجدیدنظر کند

وی خاطرنشان کرد: دولت در بودجه 99 دولت به وضعیت معیشت اقشار آسیب‌پذیر رسیدگی کرده و نسبت به ارتقای سطح زندگی مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، کشاورزان و کارمندان اقدام جدی نموده و در خصوص سهمیه بنزین تجدیدنظر کند.

بابایی‌صالح خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: برای دومین بار از تریبون مجلس تذکر می‌دهم و خواستار رسیدگی به موضوع سایت پسماند محمدآباد در شهرستان بوئین زهرا هستم و از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی تقاضای رسیدگی عاجل را با عنایت به مستندات و مدارک موجود دارم.

وی بیان کرد: سایت پسماند محمدآباد فاقد مجوز ماده 25 آئین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند است. این سایت مجوز وزارت نیرو را ندارد. شرکت عصر سبز کاسپین به عنوان پیمانکار امحاء زباله‌های فاقد مجوز ماده 18 آئین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند و فاقد ارزیابی زیست محیطی است.

بابایی‌صالح خطاب به وزیر کشور، افزود: شهرداری قزوین به عنوان مالک حق واگذاری زمین 10 هکتاری را به عنوان بهره‌بردار ندارد، این سایت برای زباله‌های عادی و معمولی بوده، همچنین برای دریافت 2500 تُن زباله‌های صنعتی در سال فقط برای استان قزوین است.، اما از تاریخ 1/1/94 الی 1/8/94 میزان 40 هزار تُن از کل کشور بخصوص شرکت‌های پتروشیمی و بیمارستان‌ها، زباله‌های صنعتی و شیمیایی و عفونی داشته یادآور می‌شوم بنده از سایت بازدید نموده و تذکر می‌دهم دستگاه‌های موجود فاقد کارایی بوده و از ابتدای سال 97 به مدت یک سال مواد شیمیایی استان‌های تهران و 6 استان همجوار توسط شرکت پیمانکار پذیرفته شده و در امان خدا رها شده است و این موضوع باعث آلودگی آب‌های منطقه شده و در محیط زیست پراکنده شده است و نیترات آب با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته از حد مجاز گذشت.

وزیر نفت به داد مردم شهرستان محروم آوج برسد

وی در تذکر به وزیر نفت یادآور شد: تنها جایگاه CNG شهرستان آوج که چندین ماه است خراب شده و دستگاه‌های آن سوخته است، برخلاف مکاتبات و تذکرهای داده شده، متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است، جناب آقای زنگنه به داد مردم شهرستان محروم آوج برسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکر به وزیر نیرو، اظهار کرد: چرا اقدامی در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی بویین زهرا با توجه به تذکرهای فراوان و شرایط و امکانات فراهم شده در استان و برای جلوگیری از اُفت ولتاژ صورت نمی‌گیرد؟

وی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص ارتقاء مرکز آموزشی فنی مهندسی بوئین زهرا به دانشگاه با توجه به شرایط موجود تعداد دانشجو و دانشکده‌های مختلف تذکر داد، همچنین خواستار رسیدگی برای جذب کارمندان بدون ضابطه و غیربومی شد.

بابایی‌صالح به وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص تامین قیر راه‌های روستایی حوزه انتخابیه، همچنین تخصیص اعتبار برای پروژه ورودی شهر آوج و 9 کیلومتر باقی مانده مسیر آوج به رزن و مسیر سه راهی رحیم‌آباد و ضرورت تسریع پرداخت مطالبات پیمانکاران جهت ادامه همکاری تذکر داد.

وی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: در خصوص شرکت آپادانا مجدد تذکر می‌دهم، چرا یک مدیر شایسته، توانمند سالم و پاکدست انتخاب نمی‌کنید، آقای وزیر شرکت به علت سوء مدیریت و سوء استفاده‌های دیگر در پایان امسال به 1700 میلیارد می‌رسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان از وزیر بهداشت و درمان بابت تخصیص 4 دستگاه دیالیز برای شهرستان آوج و 2 دستگاه برای بوئین زهرا و یک دستگاه سونوگرافی تشکر کرد و تاکید کرد: در خصوص تامین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بوئین زهرا که دستور فرمودید، خواستار تسریع در تحویل آن هستم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟