سیاست زدگی و تندروی، دو آسیب جدی برای مجلس / حضور تندروها مجلس را از مسیر اصلی خارج می‌کند

به گزارش رکنا، علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه مجلس مقتدر نیازمند افراد مقتدر است، گفت: برای تامین این هدف نیاز است که زمینه ورود افراد شاخصی که سرمایه اجتماعی هستند فراهم شود، امروز مجلس نیازمند افرادی شاخص، با دانش وتجربه، دارای تعهد کاری و پاک دست است که بتوانند پارلمان را در ریل اصلی خود در حوزه قانونگذاری و نظارت قرار دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان باید با سعه صدر صلاحیت نامزدها را بررسی کند تاکید کرد: بعد از تایید صلاحیت‌ها داوری باید بر عهده مردم گذاشته شود تا خودشان تعیین تکلیف کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ما به مجلسی نیاز داریم که از حقوق مردم پاسداری کند، ادامه داد: در این زمینه اجرایی کردن برخی از اصول قانون اساسی از جمله اصل سوم قانون اساسی که تامین کننده حقوق شهروندی است هم می تواند به اقتدار مجلس کمک کند.

وی پرهیز از سیاست زدگی در مجلس را از دیگر فاکتورهای مجلس مقتدر خواند و گفت: واقع امر این است که مجلس پتانسیل سیاسی بالایی دارد که نمی توان این پتانسیل را از مجلس گرفت به طوریکه در همین مجلس دهم سه فراکسیون سیاسی فعال داشتیم اما اینکه اگر تفکر حاکم بر مجلس تنها بر اساس سیاست باشد مطلوب نیست، باید از پتانسیل سیاسی مجلس برای حل مشکلات جامعه بهره گرفت.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در تشریح آسیب های سیاست زدگی گفت: در نتیجه سیاست زدگی است که واقعیت‌ها کمتر دیده شده و نگاه‌ها جناحی و خطی خواهد بود و این هم ناشی از نبود احزاب مقتدری است که بتوانند خط مشی ها را مشخص کرده و رفتار پایدار داشته باشند. متاسفانه وضعیت فعالیت احزاب امروز به گونه ای است که در شب انتخابات تابلو احزاب تک یا چند نفره بالا آمده و بلافاصله بعد از انتخابات محو می شود که نشان از سیاست زدگی فعالیت ها در کشور است.

اکبری با هشدار درباره ورود تندروها به مجلس تصریح کرد: متاسفانه این واقعیتی است که وجود دارد، اگر مجلس دهم را با مجلس گذشته مقایسه کنید اگرچه در مجلس دهم هم شاهد حضور چهره های تندرو در هر دو جناح بودیم اما تندروی ها بسیار کمتر بود. واقعیت آن است که هر قدر به تندروها کمتر بها بدهیم و زمینه حضور آنها را در مجلس کمتر کنیم مصالح جامعه و منافع ملی تامین می شود.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود تندروها به مجلس باعث خارج شدن واقعیت‌ها از مدار می شود، تاکید کرد: این گروه با طرح شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه کمتر به موضوعات اساسی پرداخته و علاوه بر اینکه مجلس را از روند فکری خود خارج می کند جامعه را نیز درگیر آشوب خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟