در سال آینده انشاءالله ۱۵ درصد افزایش حقوق داریم

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری که امروز برای تقدیم لایحه بودجه ۹۹ در مجلس حضور یافته بود خبرهای خوشی برای کارمندان داشت.

رئیس دولت دوازدهم گفت: حقوق ثابت کارمندان و کارگران در سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافت و در سال آینده هم انشاءالله ۱۵ درصد افزایش حقوق داریم که در این دو سال حدود ۳۵ درصد به حقوق افزودیم. تلاش ما بر این بوده است که آنهایی که دارای فشار بیشتری هستند، به آنها کمک معیشتی برسانیم. این طرح شامل ۶۰ میلیون نفر از اعضای خانواده ایران عزیز است و ممکن است به دلیل درخواست مردم به این میزان افزوده شود تا مردم عزیز ما در فشار کمتری قرار بگیرند. بنابراین از نظر کمک به بیش از ۷ دهک جامعه ما، حرکت خوبی را آغاز کرده ایم که قشر متوسط و ضعیف ما در برمیگرد و این حرکت را ادامه خواهد داد.

مسئله قدرت خرید مردم و شرایط زندگی مردم ، نکته ای بود که روحانی آن را اینگونه شرح داد: ما می دانیم در شرایط تحریم و فشار مردم در سختی هستند و قدرت خرید مردم کاهش یافته است. ما می دانیم در این شرایط صادارت و واردات ما با مشکلات زیادی توام است، همه ما می دانیم در صادرات نفت با مشکلاتی روبرو هستیم اما تلاش ما این است که سختی معیشت مردم را کاهش دهیم، بنابراین در سال جاری برای کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی را اختصاص دادیم و برای سال ۹۹ باز هم برای کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ در نظر داریم. طرح های مختلفی دز ذهن ما و نمایندگان مجلس بود و تنها به خاطر رفاه مردم و اینکه مشکلات معیشتی کاهش پیدا کند، این کار را انجام دادیم. با اینکه شما می دانید در ارز ۴۲۰۰ جلوگیری از فساد چقدر است. با این وجود ما تلاش میکنیم که ارز به قیمت ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی باشد حتی برای کالاهای غیراساسی ارز نیمایی در نظر داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟