دستگیری عاملان فیشینگ در شهرستان دورود

 رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری شخصی که با استفاده از لینک جعلی و به بهانه فروش شارژ تلفن همراه از حساب بانکی شهروندان پول برداشت می‌کرد، خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ آرش ابراهیمی گفت: به دنبال شکایت فردی که با مراجعه به پلیس فتا شهرستان دورود از برداشت غیر مجاز پول از حساب بانکی اش خبر داد، پلیس فتا برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شد..

وی افزود: در اظهارات اولیه شاکی مشخص شد زمانی وی قصد خرید شارژ تلفن همراه داشته است با ورود به لینکی با عنوان فروش سریع شارژ با ۳۰ درصد تخفیف در یک گروه تلگرامی و ورود اطلاعات بانکی خود مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی متعلق به ایشان برداشت می شود.

رئیس پلیس فتا استان لرستان ادامه داد: با بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا شهرستان دورود متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ ابراهیمی افزود: متهم زمانی در برابر مستندات قرار گرفت، با قبول بزه انتسابی، علت این اقدام را نیاز مالی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: متهم با طراحی سایت‌هایی مشابه سایت‌های فروش شارژ و جلب اعتماد کاربران و همچنین تبلیغات فریبنده از طریق شبکه‌های اجتماعی، موفق به کسب اطلاعات حساب بانکی از قربانیان و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب آنان شده بود.

رئیس پلیس فتا استان لرستان به شهروندان توصیه کرد کلاهبرداران با تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند اعتماد قربانیان خود را جلب کنند که لازم است شهروندان محترم از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس و نصب اپلیکیشن‌ها از منابع نامعتبر به شدت پرهیز کنند و هیچ گاه اطلاعات شخصی به خصوص اطلاعات بانکی خود را در اختیار سایت یا اپلیکیشن‌های نامعتبر قرار ندهند.

سرهنگ ابراهیمی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مراتب را از طریق سایت پلس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی به کارشناسان اطلاع دهند تا اقدام لازم در این زمینه صورت بگیرد.

کدخبر: 738548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟