مطالبات تامین اجتماعی لرستان از کارفرمایان ۶۵۰ میلیارد تومان است

منوچهر گودرزی در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، افزود: انباشت این مطالبات در حالی است که باتوجه به شیوع کرونا، تامین‌اجتماعی طی یکسال اخیر در حوزه منابع مالی با کاهش و در حوزه مصارف با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

وی اظهار داشت: تعطیلی برخی واحدها بر اثر شیوع این ویروس، دریافت حق بیمه ها را در بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه کرده است به طوری که برخی از کارفرمایان توان پرداخت حق بیمه را ندارند.

گودرزی بدون اشاره به میزان منابع و مصارف تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: همچنین در حوزه تعهدات کوتاه مدت و مقرری بیمه بیکاری، بار مالی بسیاری به تامین اجتماعی وارد شده است و به دلیل بیکار شدن برخی از افراد تحت پوشش، این مشکل بیشتر و مجبور به غرامت بیمه بیکاری به این افراد شده است.

وی خاطرنشان کرد:  تامین‌اجتماعی هزینه کردهای خاصی را به عنوان حمایت از کارفرمایان و افراد تحت پوشش داشته و به همین منظور مهلت پرداخت حق بیمه فعالیت هایی همچون گردشگری، اماکن ورزشی و رستوران ها را دریک  سال گذشته تمدید کرد و برای این پرداختی ها نیز راهکار تقسیط را در نظر گرفت.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی لرستان گفت: در واقع همه گیری کووید ۱۹ اثربخشی منفی فراوانی بر حوزه فعالیت و ارائه خدمات تامین‌ اجتماعی داشته است که به طور خاص این اثرگذاری در استان های بیشتر برخوردار پررنگ تر و در استان‌هایی مانند لرستان کمتر دیده می شود.

 

کدخبر: 668295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟