7 ساعت بازدید از پیش تعیین نشده رییس کل دادگستری استان سمنان از حوزه های قضایی میامی و بیارجمند

رییس کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر افزودند : در راستای اجرای ماموریت های سند تحول و تعالی قضایی سال 1401 و به منظور نظارت ویژه بر نحوه خدمت رسانی به مراجعین ، به صورت غیر رسمی از حوزه های قضایی سراسر استان بازدید انجام می شود تا به صورت سر زده حُسن اجرای امور و حفظ کرامت مراجعین مشاهده و بررسی شود .

ایشان در ادامه به نتایج حاصل از این بازدید اشاره و افزودند : پیگیری روند رسیدگی ، نظم و دقت در حفظ و نگهداری پرونده ها در شعب ، انجام بموقع دستورات قضایی ، بررسی دلایل موجودی شعب و همچنین رسیدگی توام با سرعت و دقت در پرونده های مهم و کثیر الاصحاب مورد تاکید قرار گرفت .

همچنین نماینده دستگاه عدلیه در استان سمنان اظهار کردند : در گفتگوی چهره به چهره با کارکنان قضایی و اداری آن حوزه های قضایی اهتمام جدی به کاهش موجودی شعب ، ارتقاء کیفیت در خدمت رسانی به مردم ، اصلاح روابط بین طرفین دعوی با ارجاع پرونده ها به شورای حل اختلاف و خودداری از دعوت غیر ضروری افراد و بهره برداری از امکانات و  تجهیزات فناوری اطلاعات در ارتباط آنلاین با اصحاب پرونده بلحاظ رعایت احوال مردم و صرفه جویی در هزینه های ایاب و ذهاب آنان مورد توصیه بود .

در پایان آقای محمد جعفر عبدالهی بیان داشتند : دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه امن و امین مردم بشمار می آید و زیبنده نیست حوائج قانونی مراجعین به موقع و بهنگام بررسی نشود ؛ که به همین منظور انتظار می رود کارکنان قضایی و اداری نیز شنونده مطالب مراجعین بوده و دغدغه مندانه پیگیر مسائل قانونی مراجعین باشند تا اعتماد و رضایت عمومی به دستگاه قضایی بیش از پیش با افزایش همراه باشد.

در این دوره از بازدیدها ، رئیس کل دادگستری استان سمنان از زحمات قضات و کارمندانی که از حُسن اجرای امور برخوردار بودند سپاسگزاری کردند .

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟