تسویه حساب گروه عظام خورو درحال انجام است

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری امروز ( سه شنبه ) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در مورد آخرین وضعیت پرونده گروه عظام خورو توضیح بفرمایید، گویا حکمی صادر شده مربوط به کدام بخش پرونده است؟

وضعیت پرونده متهم ردیف اول این پرونده عباس ایروانی الان در چه مرحله ای قرار دارد، گفت: بخش کیفری رسیدگی شده است، تدبیر قوه قضائیه در این پرونده ها این است که اموال به بیت المال و بانک ها بازگردد و همچنین تولید با حکم متوقف نشود و در مرحله بعد هم اجرای سیاست کیفری است. بعد از فرایند دادرسی اقدامات مجدانه ای برای تسویه بدهی های این شخص درحال پیگیری است و امیدواریم بدهیها رفع شود و واحدهای تولیدی دچار مشکل نشود همچنین کیفر این فرد اجرا شود.

ادامه پرونده ایروانی

وی افزود: بعد از فرایند دادرسی اقدامات مجدانه‌ای برای تسویه بدهی‌های این شخص در حال پیگیری است و امیدواریم بدهی‌ها رفع شود و واحدهای تولیدی دچار مشکل نشود همچنین کیفر این فرد اجرا شود.

به گزارش مهر، در ابتدای رسیدگی به این پرونده اعلام شد که این پرونده ۷ متهم دارد؛ متهم ردیف اول عباس ایروانی فرزند رضا، مدیر گروه عظام، تولید کننده قطعات خودرو متهم است به افساد فی‌الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان، رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم.

اما در دور جدید رسیدگی به این پرونده اعلام شد که این پرونده جدید ۶ متهم دارد که اتهام عباس ایروانی متهم ردیف اول، اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی به میزان ١۵ هزار و ۷۵۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۲۸ تومان است

در یکی از جلسات، قاضی صلواتی اعلام کرد: به استناد ماده ۲۸۰ قانون آئین دادرسی کیفری بند الف اتهامات شما از افساد فی‌الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان ۶۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و۴۲۵ دلار اصلاح و تغییر پیدا می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟