سلامت زندانیان نباید به هیچ عنوان مورد غفلت قرار گیرد/ زندانیان در نزد ما امانت هستند

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدمهدی حاج محمدی در نشست سراسری هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان با مدیران کل زندان‌ها و مدیران نمایندگی‌های بنیاد تعاون سراسر کشور افزود: ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها در جامعه به علت بیکاری و نداشتن شغل و درآمد است و اشتغال بخش جدایی‌ناپذیر فرایند اصلاح و تربیت است.

حاج محمدی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی تا حد امکان زمینه بروز جرم و بازگشت مجدد زندانی به زندان را از بین ببریم.

وی در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور اعضای هیات مدیره بنیاد تعاون برگزار می‌شد، اظهار داشت: هدف گذاری ما اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان محکوم سراسر کشور تا پایان سال است و بنیاد تعاون نقش به سزایی در تحقق این مهم دارد. هیات مدیره جدید به این ماموریت متعهد است و دغدغه اشتغال زندانیان و معاش خانواده‌های آنان را دارد.

رسیدگی به زندانیان در دوران کرونا

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران زندان‌های کشور گفت: برای توسعه اشتغال و رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنید.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر شرایط خاص کشور به علت شیوع ویروس کرونا گفت: زندانیان در نزد ما امانت هستند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت زندانیان نباید به هیچ عنوان مورد غفلت قرار گیرد.

در ادامه این جلسه سید صولت مرتضوی، رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون گفت: کاهش جمعیت کیفری و ایجاد اشتغال برای زندانیان دو محور مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است و سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون می‌توانند با کمک و همکاری هم این دو مساله مهم را محقق سازند.

رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون حرکت در مسیر سیاست‌های قوه قضاییه را مورد تاکید قرار داد و افزود: سرلوحه کار ما تحقق بخشی به عدالت در قوه قضاییه و حمایت قانونی از زندانی و خانواده وی است و اشتغال زندانیان اولویت و تکلیف بنیاد تعاون است.

وی به سند امنیت قضایی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد امنیت قضایی به معنای ایجاد آرامش برای شهروندان است؛ آسایش قضایی و آرامش برای بخشی از جامعه خصوصاً جامعه هدف سازمان زندان‌ها با همت والای همکاران متعهد و سخت کوش در زندان‌ها و بنیاد تعاون محقق می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: برای توسعه اشتغال باید از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان و بخش خصوصی استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون از طرح تدوین سند تحولی بنیاد تعاون خبر داد و گفت: یکی از کارهای اساسی تدوین این سند است که به زودی انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل بنیاد تعاون گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد را ارائه کرد. همچنین تعدادی از اعضای هیات مدیره بنیاد تعاون و مدیران کل زندان‌ها به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود جهت اجرای سیاست‌های تحولی در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان پرداختند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟