هدفگذاری برای اشتغال‌زایی ۵۰ درصدی زندانیان در ایام کرونایی

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در نشست امروز - دوشنبه - شورای عالی قوه قضاییه، از هدف‌گذاری این سازمان برای اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان خبر داد و گفت: آمار اشتغال زندانیان در سال ۹۸، ۱۵ درصد بوده که با تمهیدات اندیشیده شده، این آمار در ۶ ماهه اول امسال به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که این رشد بدون ایجاد ظرفیت‌های جدید و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و در همین شرایط دشوار کرونایی که بسیاری از زندانیان در مرخصی به سر می‌برند، محقق شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین از اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه برای ورود شورای حل اختلاف به زندان‌ها خبر داده و عملکرد استان‌های گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و کهکیلویه و بویراحمد را در این زمینه قابل تقدیر دانسته و همپنین از اقدامات دادگستری استان‌های کرمان و هرمزگان در اهتمام به اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تقدیر کرد.

رئیسی با تقدیر از هدف‌گذاری سازمان زندان‌ها برای اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان، این اقدام را علاوه بر بازدارندگی از وقوع جرم و حرفه‌آموزی موجب افزایش تولید و تأمین مالی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها دانست و به روسای کل داگستری‌ها و دادستان‌ها دستور داد تا نسبت به تحقق این هدف گذاری تا پایان سال جاری اهتمام لازم را در نظر بگیرند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اصلاح مجرمین یکی از وظایف قانونی ماست و برای این امر تکلیف قانون اساسی داریم. برخی فکر می‌کنند مأموریت ما با محکوم کردن تمام می‌شود در صورتی که مأموریت ما، هم پیشگیری و هم رسیدگی به جرم و هم کیفر و اصلاح مجرمین است و البته اصلاح مجرمین نیاز به یک کار جدی تحولی دارد و با شیوه‌های گذشته محقق نخواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟