اسماعیلی: کسانی که به هر دلیل از گرفتن روزه معذورند حرمت روزه داران را نگه دارند

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری که امروز - سه شنبه - بصورت مجازی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: در ایام شیوع کرونا طهارت جسم و ضدعفونی کردن اماکن در جهت مقابله با ویروس را تبیین کردیم. مواظب باشید کرونای گناه و معصیت و ظلم بی عدالتی و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران ما را به ورطه هلاکت نکشاند.

وی افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا، طهارت جسم و ضد عفونی کردن اماکن در جهت مقابله با این ویروس را به خوبی تمرین کردیم و کرونای موسوم به کووید ۱۹ نباید ما را از کروناهای خطرناک دیگر غافل کند. باید مراقب باشیم کرونای ظلم و بی عدالتی و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران و کرونای غفلت از فراموشی خود و خالق به ورطه هلاکت نکشاند.

اسماعیلی ادامه داد: به بهانه‌های مختلف به دنبال روزه نگرفتن نباشیم. فتواهای علما در این رابطه واضح است. کسانی که به هر دلیل از روزه گرفتن معاف و معذورند باید حرمت این ماه و روزه داران این ماه را نگه دارند و از خوردن و آشامیدن به صورت علنی اجتناب کنند. اصناف و کسبه به ویژه کسبه‌ای که مواد خوراکی و آشامیدنی برای تناول در محل ارائه می‌کنند باید به حرمت این ماه و اقتضاهای آن توجه کافی داشته باشند. از سنت‌های خوب این ماه سفره‌های افطاری بوده و هست و اگر امسال به دلیل شرایط اجتماعی امکان گستراندن سفره‌های افطار نیست، به رفتار خداپسندانه مقام معظم رهبری توجه کنیم که به بسته‌های معیشتی برای نیازمندان اشاره کرده بودند.

وی تصریح کرد: از اقدام بنیاد مستضعفان در راستای توجه به خانواده زندانیان تشکر می‌کنم، جمع کثیری از خانواده زندانیان نیازمند مشمول دریافت بسته‌های معیشتی شدند. این سنت قابل اجرا است، مومنینی که تمکن مالی دارند بسته‌های حمایتی برای نیازمندان ارسال کنند. اسماعیلی افزود: تقاضا می‌کنم از متولیان تدوین دستورالعمل‌های کرونایی که برای عموم فعالیت‌های اجتماعی دستورالعمل‌های بی شماری را تدوین کردند و زمینه بازگشت برخی مشاغل را مهیا کردند، پیشنهاد می‌کنم برای جلسات مذهبی محدود و نمازهای جماعت پروتکلی بنویسند و ساده‌ترین راه که تعطیلی مساجد است را بر نگزینند و می‌شود مساجد را با تدوین دستورالعمل‌هایی برای استفاده از این فرصت ماه مبارک مهیا کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت: قوه قضائیه در چارچوب راهبردهای اعلامی از سوی رهبری تلاش کرد از تهدیدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا فرصت بسازد و الحمدلله در این مسیر توسعه خدمات الکترونیک و استفاده از برخی سامانه‌ها، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس مورد استفاده قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟