قالیباف در قوه قضاییه هیچ  پرونده ای ندارد؟ / امروز اعلام شد

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه در نوزدهمین نشست خبری خود درباره تایید صلاحیت قالیباف و پرونده وی گفت: ما نسبت به موضوعات شهرداری تهران و پرونده‌هایی که در آن حوزه و شخص قائم‌مقام شهردار بود رسیدگی کرده و توضیح دادیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به تایید صلاحیت شدن قالیباف در انتخابات آتی مجلس، پرونده او به کجا رسید؟ گفت: نسبت به موضوعات شهرداری تهران در دوره گذشته، آن پرونده‌ای که آن هم به لحاظ انتساب به مجموعه شهرداری بود، تشکیل شد و فعالیت‌هایش بیشتر به نیروهای مسلح باز می‌گشت و پرونده قائم مقام وقت شهردار بود که در حال رسیدگی است و کیفرخواستش صادر شد. در این پرونده فردی که از او اسم نام برده شد و جزو کاندیداهای مجلس است، جز متهمان نیست و کیفرخواستی صادر نشده است و اتهامی نسبت به او داده نشده است. در سایر پرونده‌هایی که گفته می‌شود، بعنوان پرونده‌های شهرداری رسیدگی‌ها انجام و کسانی که جرم انجام داده بودند محکوم شدند و پرونده سیر قضایی خود را طی می کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر بخش‌نامه اخیر ریاست قوه قضاییه در زمینه این که هر صوت و تصویر فراگیر نیازمند مجوز از صدا و سیما و این که مصادیق این صوت و تصویر چیست و همچنین چه میزان بازدید در فضای مجازی مصداق فراگیری تلقی می‌شود گفت: بخش‌نامه اخیر رئیس قوه قضاییه موضوع جدیدی نبود و این بخش‌نامه مربوط به یکی از اصول قانون اساسی بود. این بخش‌نامه داخلی بود، مسئولیت صوت و تصویر برعهده صدا و سیما است و قطعا صدا و سیما باید مصادیق صوت و تصویر فراگیر را بیان کند.

وی افزود: هر فعالیت بارگذاری عکس، فیلم و صدا در فضای مجازی مشمول این بخش‌نامه نیست. ما پیام رسان‌های داریم که حوزه فعالیت آنها در حوزه صوت و تصویر است اما این بخش‌نامه آنها را فرا نمی‌گیرد.

غلامحسین اسماعیلی با بیان این که اصلا بحث مسدودسازی و محدود سازی و جلوگیری وجود ندارد خاطر نشان کرد: این بخش‌نامه مربوط به بحث مشخص شدن متولی این حوزه است و ما برای این که همکارانمان بداند از چه نهادی باید به عنوان نهاد متولی سوال کنند که آیا محتوا شامل صوت و تصویر فراگیر است یا نه و مجوز قانونی دارد یا نه این بخش‌نامه را صادر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟