حجم ویدیو: 32.75M | مدت زمان ویدیو: 00:05:12
حجم ویدیو: 8.20M | مدت زمان ویدیو: 00:01:21

به گزارش رکنا ، سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز در نهمین نشست خبری به سخنرانی پرداخت. وی گفت : دو جاسوس مرتبط با موساد به 10 سال حبس محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد نتایج سفر استانی رییس قوه قضاییه به کردستان اضهار کرد: در همه سفرها قبل از سفر هیات هایی اعزام می شوند و همه بخش های مرتبط با قوه قضاییه را مورد ارزیابی قرار می دهند. سه جلسه شورای عالی قضایی را به کردستان اختصاص دادیم. قرارمان بر این است که این سفرها خروجی ملموس برای حوزه ای داشته باشد که سفرها به آنجا انجام شده است.

وی افزود : برای برون رفت از مشکلات قضایی تصمیماتی اتخاذ شد. در ارتباط با زندان‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد.این موضوع خاتمه یافته تلقی نمی شود تا حصول نتیجه و برطرف شدن معایب کردستان و هر استان دیگر که سفراستانی انجام شده در دستور قوه قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی درباره بازداشت دو نماینده مجلس و مدیرعامل ایران خودرو و وابستگی به مافیای خودرو گفت: در این پرونده شرکت خودرویی رای صادر نشده و در فرایند رسیدگی است. این پرونده با کیفرخواست به دادگاه رفته و یک جلسه دادگاه برگزار شده است.

دفاع متهمان و وکلای مدافع آنها را حق مسلم افراد می دانیم

اسماعیلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دفاع متهمان و وکلای مدافع آنها را حق مسلم افراد می دانیم. در دادگاه های اخیر فرصت کافی به وکلا و متهمان داده می شود. به لحاظ کثرت پرونده و وقت محدود از وکلا تقاضا می کنیم که وکلا لوایح خود را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه دهند. بعد از برگزاری جلسات دادگاه بعضا شاهدیم مطالبی را خلاف واقع بیان می کنند.

انوشه آشوری به 10 سال حبس محکوم شد

اسماعیلی ادامه داد: انوشه آشوری که فرد دو تابعیتی است و دارای تابعیت انگلیس هست به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود و هم امکانات فراوانی را از آنها گرفته و هم اطلاعات زیادی را اشخاص کشور ما به این سرویس منتقل می‌کرد. این فرد به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی،۲ سال حبس بابت تحصیل نامشروع و استرداد ۳۳ هزار یورو که از وی کشف شده به نفع جمهوری اسلامی محکوم شده است.

صدور بخشنامه جدید از سوی ریاست قوه قضاییه در ارتباط با تسریع با تخلفات اداری احتمالی پرسنل

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در ارتباط با مجموعه کارمندان اداری مان اخیرا ریاست قوه قضاییه بخشنامه جدیدی را در ارتباط با تسریع با تخلفات اداری احتمالی پرسنل صادر کردند. مجموعه نظارتی ما موظف شده اند در چارچوب ضوابط اهتمام لازم را داشته باشند.

جاسوس رژیم صهیونیستی به 10 سال حبس محکوم شد

اسماعیلی افزود: علی جوهری که جاسوس رژیم صهیونیستی است در طی سالیان متمادی و انجام ملاقات های مختلف با عناصر وابسته صهیونیست در کشورهای سریلانکا، هند، لائوس و کشورهای مختلف ارتباطات گسترده ای را با سرویس موساد برقرار کرده است. وی به سرزمین های اشغالی مسافرت داشته و مقدماتی را برای اخذ تابعیت از این رژیم فراهم کرده بود و ماموریت داشت اطلاعاتی را در حوزه های مختلف و بویژه در حوزه عمرانی کشور و قرار گاه خاتم الانبیاء سرویس دهد که مورد شناسایی قرار گرفت. به تحمل 10 سال حبس بابت جاسوسی و دو سال حبس بابت تحصیل نامشروع و اموال و به استرداد دستمزدهایی که از سرویس جاسوسی اسرائیل گرفته بود محکوم شده است که در حال گذران محکومیت خود است.

ارس امیری به 10 سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: یک ماه قبل خبری در ارتباط با یکی از عناصر وابسته انگلیس که حکمش قطعی نشده بود اعلام شد. این فرد ارس امیری بود که به واسطه ارتباط با بریتیش کانسل و نفوذ فرهنگی درجامعه ما از طریق هنر و اقدامات وسیعی که انجام می داد مورد شناسایی قرار گرفت. وی به 10 سال حبس و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است و در حال تحمل محکومیت است که این حکم در دادگاه به قطعیت رسیده است.

موضوعاتی که مراجع قضایی در مورد آن تصمیمی نگرفته اند و در حال رسیدگی است و رایی صادر نشده نباید رسانه ای و علنی شود

اسماعیلی افزود: مدیران در بخش های مختلف به موجب قانون موظفند اگر در حوزه تحت مسئولیت و مدیریت خویش با جرم و فسادی مواجه شدند حتما مراتب را حسب مورد به دادستانی ها، بازرسی کل کشور یا دیوان عدالت اداری منعکس کنند. اعلام آمادگی کرده ایم از یکایک گزارش دهندگان وقوع فساد و قانون شکنی در جامعه حمایت کنیم و حسب مورد نسبت به تشویق گزارش دهندگان فساد اقدام کنیم. اگر گفته شد گزارش مفاسد را بدهید یعنی گزارش را به مراجع ذی صلاح اعلام کنید. موضوعاتی که مراجع قضایی در مورد آن تصمیمی نگرفته اند و در حال رسیدگی است و رایی صادر نشده نباید رسانه ای و علنی شود.

در حوزه اطلاع رسانی استفاده از رانت امر پسندیده ای نیست

اسماعیلی ادامه داد: قوه قضاییه و بنده اعلام آمادگی می‌کنیم که هر زمان که گزارش فسادی به ما منعکس شد حتما نسبت به آن رسیدگی و بررسی انجام داده و نتایج بررسی ها را از طریق اصحاب رسانه و مطبوعات به اطلاع عموم شهروندان برسانیم. در حوزه اطلاع رسانی استفاده از رانت امر پسندیده ای نیست.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟